کد خبر: ۱۹۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 10
کارت های عابر بانک یکی از ابزارهای مهم در شبکه بانکی برای نقل و انتقال موجودی بین کارت ها و حساب ها می باشد.

شفا آنلاین>بیمه و بانک>متصدیان امور بانکی ملزم به ارائه آموزش‌های لازم و خطرات استفاده از کارتهای بانکی و هشدارهای ایمنی جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات آن به مشتریان هستند.


به گزارش شفا آنلاین: کارت های عابر بانک یکی از ابزارهای مهم در شبکه بانکی <Banking network>برای نقل و انتقال موجودی بین کارت ها و حساب ها می باشد.

 نقل و انتقالات بین بانکی، برداشت وجه از خودپرداز، خریدهای اینترنتی، خرید شارژ، پرداخت قبوض و بسیاری دیگر از خدمات در شبکه بانکی از طریق کارت های عابر بانک صورت می پذیرد.

 اما به دلیل سهولت برداشت وجه از کارت های عابر بانک متصدیان امور بانکی ملزم به ارائه آموزشهای لازم در خصوص نحوه استفاده از کارت ها و هشدارهای ایمنی برای جلوگیری از سرقت اطلاعات آن به مشتریان هستند.

 بانک ها و موسسات اعتباری همواره به کارمندان و متصدیان خود اعلام می‌کنند که خطرات ناشی از رمزنگاری ضعیف بر روی کارت ها و دیگر مواردی که سارقان و هکرهای مالی در پی آن هستند را به مشتریان متذکر شوند.

 از جمله کسانی که همواره در معرض سرقت اطلاعات کارت عابر بانک هستند مشتریان کم سواد و بی سواد است.

 به عنوان مثال شخص کم سوادی که برای برداشت وجه و یا نقل و انتقال کارت به کارت بین بانکی به خودپرداز مراجعه می کند و سارق به بهانه کمک به وی کارت را با یک کارت باطله جا به جا کرده و در وقت مناسب حساب مشتری را خالی می کند.

نوشتن رمز کارت عابر بانک بر روی جلد آن نیز از جمله مواردی است که بسیار دیده شده و با سرقت کارت حساب مشتری نیز توسط سارقان براحتی مورد دستبرد قرار می گیرد.

به دلیل سرقتهای زیادی که در این خصوص صورت گرفته همواره یادآوری و آموزش های لازم در خصوص کارت های عابر بانک مورد تاکید است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: