کد خبر: ۱۹۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 07
جدیدترین دستاوردها در حوزه پزشکی آکادمیک با محورهای بیماری‌های عفونی، مغز و اعصاب و غدد در این کنگره ارائه می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی همایش بین المللی پزشکی آکادمیک ایران با اشاره به لزوم فعالیت بیشتر پزشکان در حوزه تحقیقات و آموزش گفت: جدیدترین دستاوردها در حوزه پزشکی آکادمیک با محورهای بیماری‌های عفونی، مغز و اعصاب و غدد در این کنگره ارائه می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، مجتبی زارعی در آستانه برگزاری اولین همایش بین المللی پزشکی آکادمیک ایران اظهار داشت: این همایش در سه محور اصلی فوق از 29 تا 31 فروردین ماه سال جاری برگزاری می‌شود و یک روز قبل از آن نیز برای آموزش دستیاران و فلوها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این همایش در بیمارستان فرهیختگان در منطقه حصارک تهران برگزار می‌شود، افزود: سه محور اصلی این همایش بیماری‌های مغز و اعصاب، بیماری‌های عفونی و سم‌شناسی و بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیسم است.

دبیر علمی همایش بین المللی پزشکی آکادمیک ایران ادامه داد: این همایش با همکاری دانشگاه آکسفورد و کمبریج انگلستان برگزار میشود و 9 نفر از برجسته ترین اساتید این دانشگاهها و برخی از اساتید برجسته دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی،علوم پزشکی مشهد و شیراز و دانشگاه آزاد تهران حضور خواهند داشت.

زارعی در ارتباط با ضرورت برگزاری این همایش عنوان کرد: در همه جای دنیا اکثریت پزشکان به ارائه خدمات بالینی، همچون تشخیص و درمان مشغولند و البته عده بسیار کمتری به فعالیت های آکادمیک کع آموزش و تحقیق می باشد می پردازند. در کشور ما همه این مقوله ها با هم مخلوط شده و بیم آن می رود که جذابیت‌های مادی خدمات درمانی پزشکان دانشگاهی ما را از فعالیت آکادمیک باز دارد.

وی بیان داشت: افراد صاحبنظر در حوزه تحقیق و آموزش پزشکی در دنیا در این کنگره حضور خواهند داشت و حاصل چند دهه تحقیقشان را به شرکتکندگان ارائه میدهند، هدف دیگر ما از برگزاری این کنگره تشویق جوانان نخبه به روی اوردن به فعالیت های آکادمیک پزشکی یعنی تحقیق و آموزش می باشد. همچنین به شرکت کنندگان در این همایش گواهی شرکت از سوی دانشگاه آکسفورد ارائه می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: