کد خبر: ۱۹۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 04
انجماد اسپرم این امکان را برای ما فراهم می آورد تا اسپرم ها را برای سال ها در شرایط ذخیره نگهداری کنیم و در مواقع نیاز آنها را از شرایط ذخیره خارج و جهت انجام مراحل لقاح ، شامل لقاح خارج رحمی مورد استفاده قرار دهیم .
شفا آنلاین>سلامت جنسی>انجماد اسپرم این امکان را برای ما فراهم می آورد تا اسپرم ها را برای سال ها در شرایط ذخیره نگهداری کنیم و در مواقع نیاز آنها را از شرایط ذخیره خارج و جهت انجام مراحل لقاح ، شامل لقاح خارج رحمی مورد استفاده قرار دهیم . این تکنیک در مورد آندسته از بیمارانی که تحت درمان های خاص از جمله شیمی درمانی و رادیوتراپی قرار می گیرند به این دلیل که انجام درمان های ذکر شده ممکن است منجر به کاهش و یا از دست رفتن کامل توانایی تولید اسپرم گردد، کاربرد وسیعی دارد. این تکنیک برای فردی که دارای تعداد سلول های اسپرم اندک باشد نیز بکار می رود.

به گزارش شفا آنلاین:از دیگر مواردی که فریز اسپرم می تواند کاربرد داشته باشد می توان به بیوپسی بیضه اشاره کرد، به این دلیل که نمونه برداری ( بیوپسی ) بیضه برای بیمار خوش آیند نیست می توان از نمونه جمع آوری شده، در یک سیکل درمانی استفاده کرد و همچنین نمونه هایی از بیوپسی را هم جهت استفاده در سیکل های بعدی با استفاده از تکنیک فریز ، ذخیره و نگهداری کرد. البته بایستی دانست که حتی با استفاده از بهترین تکنیکها جهت فریز اسپرم ، باز هم کیفیت اسپرم فریز شده پس از انجام ذوب به خوبی اسپرم تازه نمیباشد. به همین علت بسیاری معتقدند که بجز در موارد ضروری ، استفاده از اسپرم تازه جهت درمانهای کمک باروری بهتر میباشد.

همانگونه که ذکر شد ، یکی از روشهای قابل قبول حفظ باروری مردان مبتلا به سرطان و یا افراد در معرض تخریب اسپرم سازی، قبل از هرگونه اقدام درمانی، انجماد اسپرم و نگهداری آن در بانک اسپرم است. انجماد بافت بیضه کودکانی که تحت شیمی درمانی و اشعه درمانی قرار میگیرند نیز امکان فرزنددار شدن آنها را پس از بلوغ و ازدواج فراهم مینماید.

علاوه بر بیماران سرطانی ، افراد دیگرنیز به دلایل مختلف ذیل میتوانند اسپرم خود را در بانک اسپرم فریز نمایند:
* ذخیره و نگهداری اسپرم برای مردانی که قادر به تولید مایع منی در زمان­های مورد نیاز نیستند.
* ذخیره و نگهداری اسپرم جهت انتخاب زمان مناسب باروری
* ذخیره و نگهداری اسپرم قبل از اعمال جراحی سیستم تناسلی که توانایی انزال و روند تغییر تولید اسپرم را مختل می­نمایند.
* ذخیره و نگهداری اسپرم برای مردانی که با مواد رادیواکتیو، اشعهX، سموم و مواد شیمیایی خطرناک و مضر برای دستگاه تولید­مثل سروکار دارند.
*ذخیره و نگهداری اسپرم برای پیشبینی هرگونه بیماری مقاربتی، عمل جراحی سیستم تناسلی و هرگونه بیماری که ممکن است در توانایی انزال و روند تولید اسپرم ایجاد اختلال نمایند

پزشک آنلاین

.دکتر ندا مقتدری اصفهانی [ متخصص زنان و زایمان ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: