کد خبر: ۱۸۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 09
مادران باردار برای اولین بار در هفته های ۱۶-۱۲ بارداری ، متوجه گسترش تغییرات در ناحیۀ شکم خود می شوند.
شفا آنلاین>سلامت>تاکنون زمان مشخصی برای شروع بزرگ شدن ناحیۀ شکمی در تمامی زنان باردار تعیین نشده است. زنان باردار در این مسأله وضعیت های متفاوتی دارند. بعضی از زنان بزرگ شدن شکم خود را در سه ماهۀ دوم بارداری احساس می کنند اما بعضی دیگر ممکن است در همان سه ماهۀ اول بارداری احساس کنند در ناحیۀ شکمی شان تغییر ایجاد شده است.

به گزارش شفا آنلاین:بعضی از خانم ها در حین بارداری<Pregnancy> متوجه نفخ خواهند شد. نفخ می تواند بلافاصله پس از اطمینان از مثبت بودن تست بارداری شروع شود. البته گاهی اوقات نفخ بارداری کاملا مشهود نبوده و تنها با تغییر در تنفس و ضربان قلب همراه خواهد بود. اگر هنوز این پرسش را در ذهن دارید که از چه زمانی پس از بارداری شکم شروع به بزرگ شدن می کند؟



مادران باردار برای اولین بار در هفته های ۱۶-۱۲ بارداری ، متوجه گسترش تغییرات در ناحیۀ شکم خود می شوند. زنانی که برای اولین بار باردار می شوند این تغییرات را بیشتر از کسانی که برای چندمین بار باردار می شوند احساس می کنند زیرا ماهیچه های رحم و شکم این زنان به تازگی تغییر حالت داده و کشش پیدا خواهد کرد.

در حدود هفتۀ دوازدهم بارداری رحم در قسمت فوقانی استخوان لگن ، شروع به منبسط شدن خواهد کرد. قبل از هفتۀ دوازدهم رحم قاعدتاً درون استخوان لگن وجود داشته و تغییرات چندان قابل مشاهده نمی باشند.

بزرگ شدن شکم زودتر از زمان مورد انتظار می تواند مرتبط با نفخ ، گازهای درون بدن و یبوست باشد. گاهی اوقات داشتن جنین دوقلو یا چند قلو می تواند سبب برآمدگی زودرس شکم باشد.

اگر هنوز نشانه ای از بزرگ شدن شکم در بارداری نداشته باشم ، باید نگران باشم؟
اگر پس از گذشت ۱۲ هفته هنوز نشانه ای از بزرگ شدن ناحیۀ شکمی ندارید ، نیازی نیست نگران و هیجان زده شوید. رحم می تواند در بدن در وضعیت های مختلفی قرار داشته باشد. در بعضی از زنان رحم می تواند متمایل به قسمت پشتی بدن باشد و به اصطلاح به عقب برگشته باشد که باعث می شود شکم مادر دیرتر شروع به بزرگ شدن کند. در مقابل شکم مادرانی که رحم آن ها به سمت جلو منحرف شده باشد ، زودتر بزرگ می شود. تأخیر در بزرگ شدن شکم دقیقا به این معنا نیست که جنین شما کوچک است و یا رشد کمی داشته است. اگردلیلی برای نگرانی وجود داشته باشد پزشک با استفاده از سونوگرافی به شما اطمینان خواهد داد که جنین شما در چه وضعیتی قرار دارد. نوزادانی که کوچک تر از حد مورد انتظار هستند ، با نظارت های مکرر توسط سونوگرافی تحت نظر در می آیند تا از صحت سلامت آن ها اطمینان حاصل شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: