کد خبر: ۱۸۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 31
محققان در این مطالعه رگ خونی انسانی را روی یک داربست از جنس کلاژن رشد داده اند. این فناوری نشان می‌دهد که چگونه مویرگ‌های جدید در پاسخ به سیگنال‌های بیوشیمیایی، از یک رگ اصلی سرچشمه می‌گیرند و رشد می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>یک گروه بین المللی از محققان با رشد رگ خونی انسان روی تراشه موفق به درک اثر داروهای مختلف در فرآیند رگ‌زایی شدند.

به گزارش شفا آنلاین، محققان در این مطالعه رگ خونی انسانی را روی یک داربست از جنس کلاژن رشد داده اند. این فناوری نشان می‌دهد که چگونه مویرگ‌های جدید در پاسخ به سیگنال‌های بیوشیمیایی، از یک رگ اصلی سرچشمه می‌گیرند و رشد می‌کنند.

محققان این پروژه معتقدند با استفاده از مهندسی بافت و فناوری ارگان روی تراشه می‌توان پدیده‌های بیولوژیکی متفاوت از جمله رگ‌زایی (angiogenesis) و اثرات آن مانند نفوذپذیری رگ‌های خونی را مورد مطالعه قرار داد.

پروتئین های VEGF یا اصطلاحا فاکتور رشد اندوتلیال عروقی، پروتئین‌های اولیه‌ای هستند که در فرآیند رگ‌زایی نقش دارند. این پروتئین ها به رگ‌های اصلی علامت (سیگنال) ارسال می‌کنند تا شروع به تولید مویرگ‌های جدید کنند.

در واقع اثرات دارو و نحوه رشد مویرگ‌های جدید با استفاده از فناوری ارگان روی تراشه صورت گرفته است.

با استفاده از این فناوری می‌توان تاثیر دارو بر رشد سیستم عروقی و بیماری های مرتبط با این سیستم را بدون آزمایش در نمونه‌های انسانی مورد مطالعه قرار داد. این مطالعه همچنین در درک تاثیر دارو در بیماری هایی مانند سرطان و رتینو پاتی دیابتی بسیار موثر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: