کد خبر: ۱۸۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۶ - 2018January 03
رئیس سنجش پزشکی از آغاز ثبت نام سی و پنجمین دوره پذیرش دستیاری فوق تخصصی بالینی پزشکی خبر داد.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سنجش پزشکی از آغاز ثبت نام سی و پنجمین دوره پذیرش دستیاری فوق تخصصی بالینی پزشکی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،محمدحسین پورکاظمی رئیس سنجش پزشکی از آغاز ثبت نام سی و پنجمین دوره آزمون پذیرش دستیاری فوق تخصصی بالینی پزشکی خبر داد و گفت: دفترچه ثبت نام این آزمون بر روی سایت سنجش پزشکی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این آزمون به صورت سراسری در تهران برگزار می شود، گفت: آزمون کتبی سی و پنجمین دوره پذیرش دستیاری فوق تخصصی بالینی پزشکی در ۱۲ بهمن ماه به صورت متمرکز و آزمون شفاهی نیز در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه ۹۶ بر اساس جدول زمان بندی برگزار خواهد شد.
برگزاری آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی در ۲۷ رشته

پورکاظمی خاطر نشان کرد: ظرفیت سی و پنجمین دوره پذیرش دستیاری فوق تخصصی بالینی پزشکی محدود است، سال گذشته ظرفیت کل این آزمون ۴۰۰ نفر بود.

رئیس سنجش پزشکی عنوان کرد: سی و پنجمین دوره پذیرش دستیاری فوق تخصصی بالینی پزشکی در ۲۷ رشته برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: ثبت نام در سی و پنجمین دوره پذیرش دستیاری فوق تخصصی بالینی پزشکی تا 23 دی ادامه دارد و کارت ورود به جلسه آزمون در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه ۹۶ بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می گیرد.
شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش دستیاری فوق تخصصی بالینی پزشکی

در ادمه شرایط ثبت نام در آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی ذکر شده است.

در این دوره محدودیت سنی جهت شرکت در آزمون وجود ندارد.

شرایط لازم جهت شرکت در آزمون؛ شرایط عمومی:

بر اساس موضوع ۲ هشتاد و چهارمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی در این دوره داوطلبان شرکت کننده واجد شرایط در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی، مجاز به شرکت در آزمون دوره های تکمیلی تخصصی آتی نخواهند بود.

۱) تأیید صلاحیت عمومی طبق ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی. تبصره: اعضای هیات علمی رسمی (قطعی یا آزمایشی) برای تحصیل در دوره های فوق تخصصی نیاز به گزینش عمومی مجدد ندارند.

۲) داشتن مدرک دانشنامه تخصصی رشته پیش نیاز و یا گواهی قبولی آن از دانشگاهها یا مراکز مورد تایید وزارت بهداشت

۳) داشتن برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا معافی برای آقایان

۴) شرکت و قبولی در آزمون پذیرش دستیار

۵) نداشتن نقص عضو موثر حرفه ای برحسب رشته

۶) عدم اشتغال به تحصیل در یکی از رشته های فوق تخصصی پزشکی و دوره های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و Ph.D (به جز مشمولین آیین نامه پزشک پژوهشگر)

دارندگان مدرک دانشنامه فوق تخصصی و قبول شدگان آزمون نهایی فوق تخصصی در یکی از رشته های پزشکی مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار نیستند. همچنین پذیرش شدگان آزمون دوره سی و چهارم مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دستیار این دوره نیستند.

شرایط لازم جهت شرکت در آزمون؛ شرایط اختصاصی:

۱) مشمولین استفاده از آئین نامه پزشک پژوهشگر:

افرادی که متقاضی ورود به برنامه پزشک پژوهشگر هستند با رعایت تمام منددرجات این دستورالعمل و پس از مطالعه مفاد، آئین نامه برنامه پزشک پژوهشگر در صورتی که واجد شرایط هستند باید هنگام ثبت نام در آزمون فوق تخصصی گزینه پزشک پژوهشگر را انتخاب کنند.

افرادی که حداقل ۹۰ درصد نمره رشته - محل انتخابی را در آزمون فوق تخصصی کسب کنند و واجد شرایط آئین نامه و متقاضی ورود به برنامه پزشک پژوهشگر باشند، می توانند از طریق فراخوان برنامه پزشک پژوهشگر که اعلام شده است نسبت به تکمیل مدارک و شرکت در مصاحبه ساختارمند اقدام کنند.

لیست مراکز میزبان مورد تائید و ظرفیت آنها از طریق فراخوان برنامه پزشک پژوهشگر در سایت مربوطه اعلام شده است.

۲) مشمولین استفاده از مزایای پذیرش اعضای هیات علمی:

بنا به مصوبات هشتاد و هفتمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی، در این دوره از آزمون ورودی رشته های فوق تخصصی، ۵۰ درصد ظرفیت هر رشته محل به اعضای هیأت علمی رسمی و پیمانی دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی ارتش و شاهد اختصاص خواهد داشت. تبصره های این موضوع در دفترچه ذکر شده است.

۳) مشمولین استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران:

حداکثر ۲۵ درصد ظرفیت پذیرش هر رشته (در صورت وجود متقاضی) در آزمون پذیرش دستیار با رعایت مقررات به مشمولین قانون خدمات جامع خدمت رسانی به ایثارگران و مشمولین قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران بسیجی، تعلق خواهد گرفت. تبصره های این موضوع در دفترچه ذکر شده است.

۴) مشمولین شیوه نامه پذیرش دانشجویان بومی توسط دانشگاهها با اولویت مناطق محروم:

تمام داوطلبانی که بطور کامل دارای شرایط یکی از بندهای چهارگانه زیر باشند مجاز به استفاده از مزایای مرتبط با این شیوه نامه شناخته می شوند.

بند ۱: متولد استان محل استقرار دانشگاه منطقه محروم انتخابی بوده و حداقل ۲ مقطع تخصصی کامل از مقاطع تحصیلی قبلی خود را در آن استان گذرانده باشد.

بند ۲: محل تولد یکی از والدین یا همسر داوطلب، استان محل استقرار دانشگاه منطقه محروم انتخابی بوده و داوطلب حداقل سه مقطع تحصیلی کامل از مقاطع تحصیلی قبلی خود را در آن استان گذرانده باشد.

بند ۳: داوطلب در استخدام پیمانی، رسمی - آزمایشی و یا رسمی - قطعی دانشگاه های علوم پزشکی کشور و سازمان وابسته به وزارت بهداشت، با حداقل ۷ سال سابقه خدمت در مناطق محروم استان مورد نظر باشد. تبصره های این موضوع در دفترچه ذکر شده است.

بند ۴: متقاضیان تحصیل در مقطع فوق تخصصی که حداقل ۷ سال در مناطق محروم استان خدمات مرتبط با مقطع عمومی و تخصصی خود را ارائه کرده باشند، می توانند به عنوان متقاضی بومی مشمول این آیین نامه شناخته شوند.

حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت هر رشته _ محل (به صورت سهمیه از ظرفیت اصلی و یا به صورت مازاد بر ظرفیت) بنا به اعلام نیاز وارده از سوی دانشگاه های علوم پزشکی مناطق محروم و صلاحدید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی به مشمولین پذیرش بر اساس این شیوه نامه تعلق خواهد یافت.

پذیرفته شدگان بر مبنای این شیوه نامه از بدو ورود مکلف به تودیع سند تعهد محضری به میزان سه برابر مدت تحصیل در شهرستان، بخش یا روستاهای مورد نیاز دانشگاه های محل تعهدی که در آن پذیرفته شده اند، خدمت کنند.

پس از ثبت نام و انتخاب رشته، تغییر رشته به هیچ عنوان مجاز نیست.

صرفاً به مدارک ثبت نامی که در مهلت مقرر ثبت نام و از طریق سایت اینترنتی مربوطه ارسال شود ترتیب اثر داده خواهد شد.

داوطلبان باید با پرداخت اینترنتی مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال (۱۲۰ هزار تومان) و خدمات پیام کوتاه ۵ هزار ریال (۵۰۰ تومان) از طریق سایت مرکز سنجش نسبت به ثبت نام و اخذ کد پرداخت اقدام کنند.

تمامی مدارک باید به صورت اسکن شده ارسال شود.

آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود.

آزمون کتبی: با تاکید بر منابع آزمون اعلام شده در سایت اینترنتی http://sanjeshp.ir ، جهت کلیه رشته های فوق تخصصی که دارای رفرنس مشابه هستند (با توجه به رشته پیش نیاز در هر گروه آموزشی) صرفاً یک دفترچه سئوال به تفکیک گروه های آموزشی تهیه و در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

رشته های آلرژی و ایمونولوژی بالینی، مراقبت های ویژه و روانپزشکی کودک و نوجوان با توجه به رفرانس اعلامی هرکدام به طور مجزا دارای دفترچه سئوالات با ضریب یکسان در تمامی سئوالات خواهند بود.

آزمون شفاهی: کلیه داوطلبانی که حدنصاب نمره کتبی تراز شده را کسب کنند با رعایت کلیه مصوبات و مقررات مجاز به شرکت در آزمون شفاهی همین دوره هستند. آزمون شفاهی در کلیه رشته های فوق تخصصی به صورت منفرد یا ترکیبی از روش های OSCE و PMP، مصاحبه ساختارمند یا سایر روش های نوین ارزشیابی و اختصاصی مرتبط با رشته خود، با رعایت سایر مقررات، در هر رشته برگزار می شود.

نحوه پذیرش: در این دوره از آزمون شرکت کننددگان اعم از مشمولین استفاده از مزایای پذیرش اعضای هیات علمی، مشمولین سهمیه رزمندگان و ایثارگران، مشمولین پذیرش براساس شیوه نامه پذیرش دانشجویان بومی با اولویت مناطق محروم و نیز سایر متقاضیان پذیرش به صورت آزاد که در مرحله آزمون کتبی موفق به کسب حدنصاب حداقل ۶۰ درصد نمره تراز شده آزمون مربوطه شده اند و با شرکت در آزمون شفاهی برابر ظرفیت از بالاترین نمره کل تراز شده با رعایت مقررات مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

تعهدات: کلیه پذیرفته شدگان آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی به صورت آزاد و یا مشمولین پذیرش با استفاده از سهمیه ای ایثارگران ملزم به سپردن تعهد محضری عام به میزان دو برابر مدت تحصیل به نفع وزارت بهداشت، هستند.

تعهدات پذیرفته شدگان رشته های فوق تخصصی نفرولوژی، خون و سرطان بالغین، بیماری های ریه، مراقبت های ویژه، ، کلیه کودکان، قلب کودکان، روماتولوژی کودکان، روانپزشکی کودک و نوجوان، جراحی کودکان، جراحی عروق، جراحی قفسه صدری و جراحی قلب و عروق در این دوره به میزان برابر طول دوره آموزشی مصوب خواهد بود.

سایر تعهدات در دفترچه راهنمای ثبت نام مشخص شده است.
برچسب ها: دستیاری ، پزشکی ، بالینی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: