کد خبر: ۱۸۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۶ - 2018January 03
اتحادیه پزشکی هند می گوید تصمیم دولت برای ارائه دوره های آموزشی به طبیبان غیردانشگاهی (سنتی)، لشگری از پزشکان 'نصفه – نیمه' را به جان مردم خواهد انداخت
شفا آنلاین>سلامت>پزشکان هندی در اعتراض به تصمیم دولت برای اعطای مجوز کار برای طبیبان غیردانشگاهی دست به اعتصاب زدند.

به گزارش شفا آنلاین، اتحادیه پزشکی هند می گوید تصمیم دولت برای ارائه دوره های آموزشی به طبیبان غیردانشگاهی (سنتی)، لشگری از پزشکان 'نصفه – نیمه' را به جان مردم خواهد انداخت.

پزشکان هندی ، دولت را متهم می کنند که با ارائه این طرح به طبیبان خانگی و افرادی مثل آنها اجازه می دهد وارد عرصه فعالیت های پزشکی شوند.

پزشکان شاغل در بخش خصوصی روز سه شنبه تجمعات اعتراضی تشکیل دادند اما در بخش عمومی، پزشکان روز چهارشنبه بدون اینکه کار را تعطیل کنند با بستن نوار سیاه به بازوهای خود علیه تصمیم های مدیران بخش درمان این کشور اعتصاب سراسری اعلام کردند.

با توجه به پهنه وسیع هند، این کشور با کمبود شدید پزشک بخصوص در مناطق روستایی دورافتاده مواجه است. دولت هند پیشنهاد کرده است در این مناطق به کسانی که به طور سنتی به درمان مردم می پردازند برخی آموزش های پزشکی ارائه شود.

در برخی ایالت ها، حتی به این افراد اجازه داده خواهد شد که 72 نوع دارو تجویز کنند.

این طرح دولت با انتقادات زیادی مواجه شده است چرا که مخالفان می گویند این طبیبان غیر دانشگاهی در صورت ارتکاب هرگونه اشتباه که منجر به فوت بیماران شده و یا ضایعه مهمی در آنها ایجاد کند پاسخگو نخواهند بود.

در سراسر هند، بیش از 4 هزار دانشکده و کالج پزشکی وجود دارد که هر ساله هزاران پزشک و پرستار بسیار ماهر از آنها فارغ التحصیل می شوند اما درحال حاضر برای هر ده هزار نفر جمعیت تنها 12 نفر پزشک وجود دارد که تقریبا نصف استاندارد جهانی است.

بسیاری از فارغ التحصیلان بخش پزشکی هند ترجیح می دهند به آمریکا و کشورهای دیگر مهاجرت کرده و یا در بخش خصوصی مشغول به کار شوند.
برچسب ها: هند ، پزشکی ، تجمعات ، بیمار ، پرستار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: