کد خبر: ۱۷۹۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۲ دی ۱۳۹۶ - 2018January 02
کمبود این جراحان با تخصص "رادیولوژی مداخله‌ای عروقی" در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انگلیس، سلامت بیماران را با خطر روبرو کرده است
شفا آنلاین>سلامت>پزشکان انگلیسی هشدار دادند: کمبود جراحان با تخصص "رادیولوژی مداخله‌ای" در نظام ملی سلامت این کشور، جان بیماران را به خطر می‌اندازد.

به گزارش شفا آنلاین، کمبود این جراحان با تخصص "رادیولوژی مداخله‌ای عروقی" در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انگلیس، سلامت بیماران را با خطر روبرو کرده است. 

رادیولوژی مداخله‌ای (Interventional Radiology) که همچنین به عنوان رادیولوژی مداخله‌ای عروقی نیز شناخته می‌شود، یک فوق‌تخصص پزشکی است که روش‌های کم تهاجمی جراحی را به همراه تصویربرداری پزشکی به منظور تشخیص و درمان بیماری استفاده می‌کند.

اگر چه طیف روش‌های مورد استفاده توسط یک متخصص رادیولوژی مداخله‌ای گسترده است اما کلیه این روش‌ها از تصویربرداری پزشکی برای هدایت و راهنمایی عمل کم‌تهاجمی جراحی به منظور به حداقل رساندن خطر برای بیمار بهره می‌برند.

به این ترتیب کمبود رادیولوژیست مداخله‌ای در انگلیس به این مفهوم است که بیمارانی که به جراحی نیاز دارند اغلب مجبور هستند تحت عمل‌های جراحی تهاجمی‌تر قرار بگیرند و بنابراین سلامت‌شان به خطر می‌افتد.

دولت انگلیس به تازگی این کمبود نیروی متخصص را تایید کرده و تعداد قابل توجهی از بیمارستان‌ها از تعداد کافی رادیولوژیست(radiologist) مداخله‌ای برخوردار نیستند.

به گفته کارشناسان انگلیسی شکی نیست در سراسر این کشور افرادی به دلیل کمبود نیرو و نظارت در رادیولوژی مداخله‌ای فوت کرده یا دچار آسیب جدی می‌شوند.

در برخی از موارد بیمارانی که به طور مثال دچار خونریزی کلیه‌ها می‌شوند به دلیل عدم دسترسی به موقع به رادیولوژیست‌های مداخله‌ای فوت می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: