کد خبر: ۱۷۴۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 16
اندازه زگیل‌ها معمولاً متفاوت اند. برخی زگیل‌ها آن قدر ریزند که گاه حتی دیده هم نمی‌شوند و برخی بسیار بزرگ هستند
شفاآنلاین>سلامت جنسی> زگیل تناسلی (Genital warts) به دلایل مختلف در اطراف ناحیه تناسلی ایجاد می‌شود و برای فرد عوارض و مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

به گزارش شفاآنلاین، برای آشنا شدن با این زائده ناخوشایند دکتر زحمت‌کش مقدم توضیحاتی ارائه داده است. این مشاور پوست، مو و زیبایی با بیان اینکه زگیل تناسلی در نواحی آلت تناسلی و مقعد ایجاد می‌شود، می‌گوید: اندازه زگیل‌ها معمولاً متفاوت اند. برخی زگیل‌ها آن قدر ریزند که گاه حتی دیده هم نمی‌شوند و برخی بسیار بزرگ هستند.

زگیل‌ها اغلب به رنگ گوشت هستند و ظاهری شبیه خوشه دارند، زگیل تناسلی قابلیت پخش سریع دارد و در صورت درمان نشدن رشد می‌کند و منتشر می‌شود. به گفته دکترمقدم، این نوع زگیل‌ها در بیشتر مواقع دردی به‌دنبال ندارند اما ممکن است خارش و خونریزی داشته باشند، فرد مبتلا باید از خارش دادن منطقه پرهیز کند زیرا با خاراندن ممکن است زگیل‌ها خونریزی کنند و با سرعت بیشتری رشد و گسترش (Extend)پیدا کنند.

درمان‌های مختلفی برای از بین بردن زگیل تناسلی وجود دارد، اما برای اینکه هر چه سریع‌تر زگیل از بین برود باید به پزشک مراجعه کنید زیرا درمان‌های خانگی ممکن است درمانی قطعی نباشند، امروزه واکسن‌هایی برای پیشگیری از آلوده شدن به ویروس زگیل تناسلی وجود دارد، البته این واکسن روی افرادی که مبتلا شده‌اند تأثیری ندارد، آنچه در زمینه این بیماری (Sickness)اهمیت زیادی دارد این نکته است که با تماس جنسی براحتی قابل انتقال است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: