کد خبر: ۱۷۳۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 09
گاهی لوله های فالوپ در سونوگرافی یاHSG یا عکس رنگی رحم بزرگ تر به نظر می رسند.
شفا آنلاین:زنان دو لوله رحمی ( فالوپ ) دارند ، در هر طرف رحم، که در کنار تخمدانها قرار دارند.چون این لوله ها مسیر انتقال از تخمدان به رحم هستند وجود مشکل در هر دو یا یکی از لوله ها می تواند تاثیر زیادی بر توانایی شما در باروری بگذارد .

به گزارش شفا آنلاین: گاهی لوله های فالوپ <Fallopian tubes>در سونوگرافی یاHSG یا عکس رنگی رحمبزرگ تر به نظر می رسند.
اگر آماس و تورم لوله ها بسیار زیاد بود و سیال (ماده رنگی) نتوانست در آن جریان یابد این احتمال وجود دارد که بیمار دچار هیدروسالپنکسشده باشد. هیدروسالپنکس به دو روش در بارداری اختلال ایجاد می کند:

اول اینکه لوله گشاد شده نمی تواند تخمک را بکشد
و در ثانی اگر جنین بتواند با انتقال از راه لوله دیگر خود را به رحم برساند یا از راه IVF در رحم قرار گیرد احتمالا سالم باقی نخواهد ماند چرا که مواد عفونی در لوله متورم به داخل رحم نشت می کند و محیط نامساعدی برای رشد جنین فراهم می آورد.راه درمان هیدروسالپنکس، عمل جراحی است. در این موارد لوله یا لوله ها باید برداشته شوند و برای بارداری نیاز به لقاح آزمایشگاهی ( IVF ) خواهید داشت. چون تخمک ها دیگر نمی توانند به سوی رحم شناور شوند.پذیرش این تشخیص برای بسیاری از زنان دشوار است زیرا این کار هر گونه شانس بارداری طبیعی را از آن ها می گیرد.

گاهی لوله ها در عکس رنگیسالم به نظر می آیند اما چسبندگی هایی وجود دارند که لوله ها را از عمل به داخل کشیدن تخمک باز می دارند. اندومتریوزکه ممکن است همه جا در لگن خاصره یافت شوند می توانند در داخل یا اطراف لوله های رحمی شکل بگیرند و در واقع از عوامل متداول چسبندگی لوله ها هستند ، از آنجایی که لوله های رحمی یا فالوپ نقش مهمی در باردار شدن ایفا می کنند اگر معلوم شود که مشکل شما در ارتباط با آن هاست، احتمالا برای باردار شدن به مداخله پزشکی مانندIVFنیاز پیدا می کنید. عمل برداشتن یا نداشتن لوله ها یا مانعی که نتوان آن را از بین بردIVFرا برای شما اجتناب ناپذیر می کند

پزشک آنلاین

.دکتر ندا مقتدری اصفهانی [ متخصص زنان و زایمان ]
برچسب ها: لوله رحم ، فالوب ، عکس رنگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: