کد خبر: ۱۷۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 31
بانک سرمایه بدهکاران عمده‌ای دارد که به همه بانکهای دولتی و خصوصی کشور بدهکارند و از ابتدا هم قصد این را نداشته‌اند که بدهی خود را بپردازند؛ بنابراین آنها زندان هم می‌روند، ولی پول‌ها را بازپرداخت نمی‌کنند
شفا آنلاین>بیمه و بانک>مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه بدهکاران بانک سرمایه قصد تسویه بدهی خود را ندارند، گفت: یکی از بدهکاران متواری شد.

به گزارش شفا آنلاین،مهدی نیکدل در نمایشگاه بانک، بورس و بیمه، با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف صندوق ذخیره فرهنگیان، رها شدن از عدم شفافیت و نبود ناظر بوده است که در این میان، یکی از راهکارها این است که دارایی‌های این صندوق به منظور ارتقای شفافیت، در بورس و به صورت سهام شناور عرضه شود؛ چراکه عرضه در بورس مزایای زیادی دارد؛ به این معنا که علاوه بر شفافیت، ارزش دارایی را به روز می‌کند؛ حتی اگر ارزش پنهان آن، مثبت هم نباشد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: زمانی که فرهنگیان قصد بازنشستگی دارند، صندوق باید با ارزش روز، دارایی آنها را محاسبه کند؛ بنابراین باید دارایی‌های خود را به روز کرده و بر همین اساس، بهترین روش برای محاسبه ارزش روز دارایی ها، عرضه در بورس است؛ ضمن اینکه اصلاح بافت مالی نیز در پس آن، صورت می گیرد؛ این در حالی است که حتی در بورس رفتن، زمینه‌ای را فراهم می‌کند که ارزش روز دارایی به سمتی برود که بیش از تصور عرضه‌کنندگان باشد.

بدهکاران بانک سرمایه قصد تسویه بدهی ندارند

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما زیر بار ادغام بانک سرمایه با سایر بانکها می‌روید، گفت: ما در شرکتهای خود، قصد بنگاهداری نداریم و بنابراین، مشکلی هم در واگذاری‌ها نداریم. این در حالی است که وضعیت کنونی بانک سرمایه نیز نظیر همه بانکهای کشور است و هیچ گونه تفاوتی با آنها ندارد؛ بنابراین نباید آن را در بوق و کرنا کرد؛ البته ادغام یک بحث فرعی است و به هیچ عنوان نمی‌توان گفت که این بانک ورشکسته است.

نیکدل با بیان اینکه، بانک سرمایه ورشکسته نیست، گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان قصد فروش سهام خود در این بانک را دارد، چراکه اصولا ورود صندوق به این بانک صحیح نبود.

دادسرای پولی ۴۰نفر را احضار کرد، فقط ۱۰نفر آمدند

وی در پاسخ به سوال گفت: بانک سرمایه بدهکاران عمده‌ای دارد که به همه بانکهای دولتی و خصوصی کشور بدهکارند و از ابتدا هم قصد این را نداشته‌اند که بدهی خود را بپردازند؛ بنابراین آنها زندان هم می‌روند، ولی پول‌ها را بازپرداخت نمی‌کنند؛ همانطور که یکی از بدهکاران، هشت ماه است که در زندان به سر می‌برد، ولی تا به حال، هشت ریال هم از بدهی خود را نپرداخته است.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه دریافت تسهیلات از بانک، قواعد و قوانین خاص خود را دارد، گفت: یک بدهکار ۵۰۰ میلیارد تومان پول را بدون وثایق کافی از بانک خارج کرده‌ است؛ بر این اساس دادسرای پولی ۳۰ تا ۴۰ نفر را در این پرونده احضار کرد، اما تنها ۴ نفر آمدند و ۶ نفر دیگر هم با وکلای خود حضور یافتند، اما مابقی حتی به احضاریه دادسرای پولی نیز بی توجه بودند.

اختیار تنبیه و تعویض مدیر خود را نداریم

وی اظهار داشت: شش ماه است که از بدهکاران شکایت کرده ایم، اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.این در حالی است که کل دارایی ما در بانک سرمایه، ۴.۷ درصد پرتفوی صندوق ذخیره فرهنگیان است اما ۹۵ درصد وقت خود را صرف این بانک و حاشیه‌های آن می‌کنیم؛ این در حالی است که حتی انتخاب مدیرعامل این بانک هم با نظر ما نیست و ۶ ماه پروسه تائید یک مدیرعامل معرفی شده، به طول می‌انجامد، بنابراین ظرف همین شش ماه، هیات مدیره یا مدیرعاملی که قصد تغییر آن را داریم، بدون هیچ نظارتی هر کاری دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند. پس ما اختیار تنبیه و تعویض مدیر خود را هم نداریم.

نیکدل گفت: ده ماه است که هیات مدیره بانک سرمایه کامل نشده اند و به جای ۵ نفر، سه نفر در هیات مدیره هستند، بنابراین صورتجلسات آنها هم ثبت نمی‌شود و بنابراین ما بانک را به عنوان یک سرمایه گذاری مفید تلقی نمی کنیم.

بدهکار بزرگ بانک سرمایه از کشور خارج شد/چون ممنوع الخروج نبود

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا فروش سهام بانک سرمایه موفق خواهد بود گفت: سرقفلی بانکها همچنان ارزش دارد و مجوزشان می‌ارزد، چراکه بانک مرکزی دیگر برای ایجاد بانک مجوز نمی دهد؛ پس یک بانک ولو اینکه بدهکار باشد، باز هم جذاب است.

نیکدل با بیان اینکه ۴ ماه قبل از بدهکار بانک سرمایه شکایت کرده بودیم، گفت: اکنون این فرد از کشور خارج شده است و حتی ممنوع الخروج هم نبوده است.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: