کد خبر: ۱۷۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 29
اگر شما به مصرف شیر یا پنیر علاقمند هستید، در صورتی که بدانید محصولات لبنی می‌توانند از مهمترین عوامل خطرزای کمتر شناخته‌شده در بروز سرطان سینه باشند، از مصرف آن مایوس و ناامید خواهید شد.
شفا آنلاین:سرطان سینه، علت اصلی مرگ‌ومیر در میان بانوان است. در واقع با رسیدن به سن 50 سالگی، از هر 41 خانم، یک نفر مبتلا به سرطان سینه<Breast Cancer> تشخیص داده می‌شود. این نسبت، با بالا رفتن سن افزایش می‌یابد، بطوری که در سن 60 سالگی، از هر 28 نفر یک نفر و در سن 80 سالگی از هر 16 نفر یک نفر به این بیماری دچار می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین: در حالی که محققان و پژوهشگران هنوز هم از سرطان و علل احتمالی آن، به‌طور کامل اطلاع ندارند، آن‌ها موارد متعددی را شناسایی نموده‌اند که می‌توانند عامل بروز سرطان باشند. علاوه بر آن، تعدادی از این عوامل به‌طور گسترده‌ای در برنامه عادی غذایی و شیوه زندگی یافت می‌شوند؛ اما اغلب زنان از این عوامل خطر بی‌خبر هستند:
فرآورده‌های لبنی
اگر شما به مصرف شیر یا پنیر علاقمند هستید، در صورتی که بدانید محصولات لبنی می‌توانند از مهمترین عوامل خطرزای کمتر شناخته‌شده در بروز سرطان سینه باشند، از مصرف آن مایوس و ناامید خواهید شد. کشورهایی با بیشترین میزان شیوع سرطان سینه مانند انگلستان، کانادا، آمریکا، و اروپای شمالی نیز از بزرگترین مصرف‌کنندگان فرآورده‌های لبنی در دنیا به‌شمار می‌روند. تحقیقات و مطالعات نشان داده است که مصرف شیر پرچرب نه تنها با افزایش خطر بروز سرطان
- سینه بلکه با افزایش خطر ابتلا به سرطان‌های ریه، دهانه رحم و مثانه نیز در ارتباط بوده است. به علاوه، بررسی‌ها و مطالعات انجام شده در نُروژ، نشان داده است در خانم‌هایی که در روز سه سهم و یا بیشتر شیر نوشیده بودند، خطر بروز سرطان در آنها سه برابر بیشتر شده بود. و باز تحقیق و مطالعه دیگری این بار در ژاپن نشان داده است که مصرف فرآورده‌های لبنی و همانطور مارگارین (کره نباتی)، به رشد و افزایش تومورهای سرطان سینه در موش‌ها سرعت بخشیده است. محققان و پژوهشگران گمان می‌کنند که هورمون‌ها و عوامل رشد تومورهای سرطانی مانند هورمون رشد گاوی، استروژن و هورمون آی جی اف وان (IGF-1، فاکتور رشد شبه انسولین) که بطور طبیعی در فرآورده‌های لبنی وجود دارند، برای تومورهای سرطان سینه، نقش تغذیه کننده را دارند.
سویا و دانه کتان
اکثر افراد، سویا و دانه کتان را به عنوان مواد غذایی سلامت بخش و مغذی در نظر دارند. متاسفانه، در حالی که سویا و
و دانه کتان، تامین کننده پروتئین و امگا-3 برای بدن می‌باشند، همانطور نیز می‌توانند ابتلا به سرطان سینه و سرطان‌های دیگر مربوط به اندام‌های نتاسلی را افزایش دهند. سویا و دانه کتان، حاوی میزان بسیار زیادی فیتو استروژن می‌باشند که مانند استروژن طبیعی در بدن عمل می‌کنند. این هورمون، اثر شدیدی بر بافت سینه گذاشته و به گونه‌ای غیر طبیعی، شروع به تقسیم سریع سلولی نموده و بطور بالقوه رشد تومورهای تغذیه کننده از استروژن را تشدید می‌کند.
قند
همه ما شنیده‌ایم که قند می‌تواند باعث رشد سلول‌های سرطانی گردد، اما آن، بطور ویژه‌ای در خصوص سرطان سینه صادق است. محققان و پژوهشگران گمان می‌کنند که مصرف زیاد قند، علاوه بر آن که باعث بروز سرطان و افزایش میزان گلوکز خون و ترشح انسولین بیشتر می‌شود، میزان تراکم بافت سینه را نیز افزایش می‌دهد. خانم‌هایی که دارای سینه‌هایی با بافت متراکم می‌باشند، در ابتلا به سرطان سینه، در معرض بیشترین خطر قرار دارند.
دئودورانت (Deodorant) یا اسپری ضد عرق
آلومینیوم، به جز در لوله فویل، در مواد دیگری نیز یافت می‌شود. آلومینیوم یکی از مواد تشکیل دهنده دئودورانت های ضد عرق نیز می‌باشد. تحقیقات و مطالعات نشان می‌دهند که سرطان سینه، اغلب در نزدیکترین ناحیه به سینه، یعنی از زیر بغل، جایی که از دئودورانت استفاده می‌گردد، شروع می‌شود. این تصور وجود دارد که آلومینیوم، از راه پوست جذب بدن می‌شود، جایی که به مولکول DNA آسیب رسانده و عملکرد اصلی استروژن را مختل می‌سازد. محققان در تحقیق و پژوهشی در ایتالیا، مایع نوک پستان خانم‌های مبتلا و غیر مبتلا به سرطان سینه را تجزیه نمودند. مقدار آلومینیومی که آنها در مایع نوک پستان خانم‌های مبتلا به سرطان سینه یافتند، دو برابر میزانی بود که در مایع نوک پستان خانم‌های غیر مبتلا به سرطان سینه یافت شد.
مواد دفع آفات
مواد دفع آفات برای از بین بردن حشرات موذی و مضر ساخته شده است، بنابراین تعجب آور است که این مواد باعث بروز مسائل و مشکلاتی در سلامتی انسان‌ها شوند. بسیاری از مواد رایج دفع آفات، هم سرطان زا بوده و هم به شدت حاوی استروژن می‌باشند. و آن زمینه بسیار بدی را برای بروز سرطان سینه ایجاد می‌کند. بهترین شیوه برای کاهش قرار گرفتن در معرض مواد دفع آفات، این است که تا حد امکان از محصولات غیر شیمیایی و طبیعی استفاده کنید و سبزیجات ومیوه جات را بطور کامل با آب شستشو دهید.سپید

positivemed.com

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: