کد خبر: ۱۷۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 21
وزیر بهداشت برزیل در این دیدار خواستار افزایش همکاری‌های مشترک دو کشور در حوزه غذا شد و سند برنامه عمل جهت همکاری‌های مشترک در زمینه‌های ارتقای نحوه تغذیه سالم، مقابله با چاقی بویژه چاقی کودکان، ارتقای فعالیت‌های بدنی، برچسب زنی مواد غذایی و اصلاح فرمولاسیون غذایی امضا شد
شفا آنلاین>سلامت>در دیدار هیات ایرانی وزارت بهداشت به سرپرستی دکتر لاریجانی نائب رییس کمیته ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر ایران و ریکاردو باروس وزیر بهداشت برزیل، بر تقویت همکاری‌های مشترک دو کشور بویژه در حوزه تولید واکسن تاکید شد.

به گزارش شفا آنلاین، در این دیدار که در حاشیه اجلاس جهانی بیماری های غیرواگیر در مونته ویدئو برگزار شد، مقرر شد هیات‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف همکاری های مشترک ایران و برزیل، به این دو کشور سفر کنند. همچنین با توجه به تاکید و علاقه وزیر بهداشت برزیل، ارتباط انستیتو پاستور ایران با شرکت های معتبر تولید واکسن(vaccine) برزیلی در زمینه تولید واکسن، تقویت شود.

در حوزه تولید دارو نیز مقرر شد آژانس نظارت بر سلامت برزیل(ANVISA) همکاری های دارویی خود با ایران را تقویت کند و سند همکاری های مشترک سازمان غذا و دارو در سفر دکتر اصغری - رییس این سازمان به برزیل و یا سفر رییس آژانس نظارت بر سلامت برزیل به ایران، امضا شود.

وزیر بهداشت برزیل در این دیدار خواستار افزایش همکاری‌های مشترک دو کشور در حوزه غذا شد و سند برنامه عمل جهت همکاری‌های مشترک در زمینه‌های ارتقای نحوه تغذیه سالم، مقابله با چاقی(Obesity) بویژه چاقی کودکان، ارتقای فعالیت‌های بدنی، برچسب زنی مواد غذایی و اصلاح فرمولاسیون غذایی امضا شد.

همچنین مقرر شد که در حوزه آموزش، ارتباطات دانشگاهی دو کشور بویژه در خصوص پزشک خانواده، گسترش یابد و هیات‌های تخصصی دو کشور از توان و ظرفیت و زمینه‌های همکاری‌های مشترک در دو کشور بازدید داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: