کد خبر: ۱۶۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 08
این توافقنامه را دکتر 'مصطفی مهرابی بهار' رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خانم دکتر 'اوتا فیزر' رئیس دانشگاه نیو اولم آلمان امضا کردند
شفا آنلاین>سلامت>توافقنامه علمی و پژوهشی میان دانشگاه 'نیو اولم' آلمان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی مراسمی روز یکشنبه در مشهد امضا شد.

به گزارش شفا آنلاین، این توافقنامه را دکتر 'مصطفی مهرابی بهار' رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و خانم دکتر 'اوتا فیزر' رئیس دانشگاه نیو اولم آلمان امضا کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) مشهد در این خصوص گفت: گستره این تفاهمنامه در حوزه های آموزشی، پژوهشی و استفاده از توانمندیهای مشترک جهت انجام طرحهای علمی و همچنین آموزش دانشجو است.

دکتر مصطفی مهرابی بهار افزود: تلاش بر این است که بیشتر همکاریها در حوزه تسهیلات تکمیلی و گسترش دوره های آموزش بین رشته ای نظیر مدیریت سلامت(Health)، اقتصاد سلامت و فناوری اطلاعات سلامت باشد.

وی ادامه داد: بر اساس این توافقنامه مقرر شد سرپرستی پروژه های کارشناسی ارشد و دکترا، برگزاری همایشهای مشترک و استفاده از امکانات آموزش از راه دور برای آموزش دانشجویان ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: منابع مالی مورد نیاز هر کدام از طرحها به صورت جداگانه مورد توافق قرار خواهد گرفت.

وی دانشکده های فعال در اجرای این توافقنامه را در مشهد شامل بهداشت، پیراپزشکی(Paramedical) و پزشکی عنوان و بیان کرد: مدت اجرای توافقنامه تا سال 2020 میلادی است و در صورت رضایت طرفین و اجرایی شدن بندهای مورد تفاهم قابل تمدید خواهد بود.

دکتر محرابی بهار گفت: بر اساس این توافقنامه تبادل دانشجو و تبادل استاد در صورت تایید طرفین در آینده نزدیک امکانپذیر خواهد بود و این امر نیازمند تامین منابع مالی لازم است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور دارای 9 هزار دانشجو در رشته های مختلف است. دانشگاه نیو اولم در آلمان نیز چهار هزار دانشجو دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: