کد خبر: ۱۶۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 08
اگر فیبروئید رحمی در شما تشخیص داده شد، به توصیه های زیر عمل کنید :
شفا آنلاین:اگر فیبروئید رحمی <Uterine fibroids>در شما تشخیص داده شد، به توصیه های زیر عمل کنید :
1- اگر دچار هر گونه درد شدید و مداوم گشتید، حتما با پزشک خود در میان بگذارید.
2- نباید خودتان را سرزنش کنید ، بلکه باید بدانید که هنوز علت قطعی ایجاد فیبروئیدهای رحمی معلوم نیست، اما راه های درمانی برای آن وجود دارد.



3- افرادی که دچار فیبروم های رحمی می شوند، معمولا خونریزی های قاعدگی نامنظم دارند و در بین پریودهای خود، خونریزی می کنند. بنابراین توصیه می شود که حتما وسایل لازم مانند نوار بهداشتی را همیشه همراه خودشان داشته باشند تا در صورت نیاز، دچار سردرگمی نشوند.

4- اگر فردی هستید که به فیبروم های رحمی مبتلا هستید و می خواهید برای باردار شدن اقدام کنید، حتما در نظر داشته باشید که ممکن است مدتی طول بکشد تا حاملگی رخ دهد. این گفته اشتباه است که همه افرادی که دارای فیبروم های رحمی هستند، نمی توانند حامله شوند. اگر تحت نظر پزشک باشید، احتمال بارداری در شما افزایش می یابد.آمارها نشان می دهد که بسیاری از افرادی که فیبروم های رحمی داشتند، توانستند باردار شوند و بارداری موفقی هم داشته اند.

5- معاینات دوره ای را فراموش نکنید. به این دسته از افراد توصیه می شود که هر سه تا شش ماه یک بار به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند. این پیگیری ها به این دلیل انجام می شود تا معلوم شود که آیا فیبروم بزرگ شده یا نه و یا اینکه آیا فیبروم جدیدی به وجود آمده است یا نه.

6- ممکن است احساس پری مثانه و دفع ادرار کنید و مدام به سرویس بهداشتی بروید، زیرا ممکن است فیبروم بزرگ شده و به مثانه فشار وارد کند و شما احساس پری مثانه کنید.

7- فیبروم های رحمی به دلیل ایجاد خونریزی و یا ایجاد درد در حین مقاربت جنسی، ممکن است تغییراتی را در رابطه جنسی شما با همسرتان ایجاد کنند. بنابراین حتما از پزشک خود در این خصوص راه کارهای لازم را جویا شوید.

8- بسیاری از فیبروم های رحمی نیاز به عمل جراحی ندارند. تخمین زده می شود که حدود 20 درصد از زنان زیر سن 50 سال، به فیبروم رحمی مبتلا هستند که بیشتر آنها بدون نیاز به جراحی، زندگی سالمی دارند و می توانند باردار شوند.

9- در صورت مشاهده هر گونه تغییر در وضعیت جسمی خود حتما به پزشک مراجعه کنید.

10- افراد مبتلا به فیبروم رحمی به دلیل خونریزی زیاد قاعدگی، آهن زیادی از دست می دهند. بنابراین رژیم غذایی آنها باید سرشار از آهن باشد و در صورت صلاحدید پزشک از قرص آهن استفاده کنند.

11- از مصرف قرص های ضد بارداری که حاوی مقادیر زیادی هورمون استروژن هستند، جدا خودداری کنید.

12- اگر وجود فیبروم در شما اثبات شد، برای تایید غیر سرطانی بودن آن، آزمایش های لازمی را که پزشک تجویز می کند، انجام دهید.

13- اگر فیبروم رحمی به سرعت رشد کند و بزرگ شود، حتما باید بررسی های بیشتری را در خصوص سرطانی بودن آن انجام داد.

14- اگر فیبروم در مکانی از رحم قرار گرفته باشد که مانع از بارداری شما شود، می توان بسته به شرایط و صلاحدید پزشک، آن را با روش های دارویی یا جراحی برداشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: