کد خبر: ۱۶۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 28
یکی از شکایات اصلی در دوران یائسگی، تغییر در عملکرد جنسی است. بسیاری از زنان از این تغییرات می‌ترسند و نگران معنی آن برای روابط زناشویی خود هستند.
شفا آنلاین: تحقیق جدیدی بیان می‌کند زنانی که در اوایل یائسگی <Early menopause>قرار دارند و احساس می‌کنند که کشش یا عملکرد جنسی آنها دچار اشکال شده است، می‌توانند از «برچسب» استروژن سود ببرند.

به گزارش شفا آنلاین: مؤلف راهبر این مطالعه، دکتر هیو تیلور از دانشکده پزشکی ییل، گفت: «در این مطالعه جدید، ما نشان می‌دهیم که استروژن مکمل می‌تواند باعث بهبود عملکرد جنسی نیز بشود.»


به گفته یک متخصص، این مطالعه به یک اثر کلیدی یائسگی می‌پردازد.

دکتر جنیفر وو، متخصص زنان و زایمان بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک، گفت: «یکی از شکایات اصلی در دوران یائسگی، تغییر در عملکرد جنسی است. بسیاری از زنان از این تغییرات می‌ترسند و نگران معنی آن برای روابط زناشویی خود هستند. بسیاری نیز فکر می‌کنند که کاهش برانگیختی، میل، ترشح زنانه و ارضای جنسی غیرقابل اجتناب است.»

در این مطالعه، زنانی که تحت درمان با استروژن پوستی قرار گرفتند شاهد بهبودهای نسبی در عملکرد جنسی خود بودند.

به گفته مؤلفان مطالعه، نحوه دریافت استروژن مهم است. اگرچه آنهایی که از برچسب استروژن استفاده کردند سود بردند، عملکرد جنسی در زنانی که قرص استروژن دریافت می‌کردند با دیگران فرقی نداشت.MedLinePlus،

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: