کد خبر: ۱۶۶۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 12
حریرچی با بیان اینکه ۵۴۰ پروژه در طول چهارسال گذشته اجرا شد، خاطرنشان کرد: بودجه در حوزه آموزشی نیز از ۳۰ به ۱۴۰میلیارد ریال رسید که افزایش ۵ برابری را نشان می دهد

شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت گفت: بودجه آموزشی وزارت بهداشت در چهار سال گذشته ۵برابر شد.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی، در آئین تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن اجتماعات آیت الله کوهستانی در ساری با بیان اینکه وزارت بهداشت در چهار سال گذشته دوران سخت و ثمربخش داشته است، اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم ماهانه ۲۱هزار تومان کاهش یافته است‌.

وی با بیان اینکه ۲۱ هزار تخت بیمارستانی در سال های گذشته افزایش یافت، تصریح کرد: این در حالی‌ است که در طول صد سال ۸۰ هزار تخت بیمارستانی در بیمارستان‌ها فعال شده بود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارتقای طرح تحول سلامت، استقرار نظام ارجاع، تامین منابع پایدار و متناسب سازی فعالیت ها، اصلاح ساختار سلامت و مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت را جزو اولویت‌های اجرایی وزارت بهداشت دانست و افزود: مردم در سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۲۷میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت سرپایی دریافت کردند که در هیچ مرکزی این خدمت ارائه نشده است.

حریرچی اولویت وزارت بهداشت را خدمت رسانی به محرومان دانست و خاطرنشان کرد: دکتر موسوی به عنوان نماینده وزیر بهداشت در مازندران مسئولیت سلامت همه مردم این استان را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) مازندران در سال گذشته در میان یک درصد دانشگاه‌های برتر بوده است، افزود: رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ۴۷ رشته دانشگاهی به ۱۰۶ رشته رسیده است.

حریرچی با بیان اینکه ۵۴۰ پروژه در طول چهارسال گذشته اجرا شد، خاطرنشان کرد: بودجه در حوزه آموزشی نیز از ۳۰ به ۱۴۰میلیارد ریال رسید که افزایش ۵ برابری را نشان می دهد.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت به طرح پزشک خانواده(family doctor) نیز اشاره و اظهار کرد: شاخص مرگ مادر باردار در هزار از ۱۵.۷به ۱۰.۶رسیده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: