کد خبر: ۱۶۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 13
جهش غیر ارادی مایع از دستگاه ادراری-تناسلی زنان، همزمان با اوج لذت جنسی یا قبل آن را squirting یا (در لفظ عامیانه انزال زنانه) می‌نامند. ممکن است بسیاری از زنان هنگام رابطه جنسی انزال را تجربه کرده اما آن را حس نکنند.
شفا آنلاین:دلیل اینکه برخی از خانم‌ها انزال زنانه را تجربه می‌کنند و برخی دیگر نه، ویژگی‌های ژنتیکی و وجود یا عدم وجود غدد اسکین در آنهاست.

به گزارش شفا آنلاین:جهش غیر ارادی مایع از دستگاه ادراری-تناسلی زنان، همزمان با اوج لذت جنسی یا قبل آن را squirting یا (در لفظ عامیانه انزال زنانه) می‌نامند. ممکن است بسیاری از زنان هنگام رابطه جنسی انزال را تجربه کرده اما آن را حس نکنند.

گاهی اوقات زنان از ترس دفع غیر ارادی ادرار، رابطه را قطع کرده و به دستشویی می‌روند و این ترس به نوبه خود منجر به فشار آوردن به عضلات کف لگن و در نتیجه جلوگیری از انتشار مایع می‌شود. درحالی که خانم‌ها باید بدانند برای رسیدن به چنین تجربه‌ای باید دست از مقاومت بردارند.

حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد زنان همزمان با ارگاسم، جهش غیر ارادی ۳۰ الی ۱۵۰ سی سی مایع را داشته و برخی دیگر تنها حدود ۲ تا ۴ سی‌سی مایع از خود دفع می‌کنند. منشا این ترشحات غدد اسکین است که اطراف مجرای ادراری قرار داشته و نام دیگر آنها پروستات زنانه است.

این غدد در ناحیه قدام واژن قرار دارد و مجاری آن می‌تواند به پیشابراه یا خود وستیبول در مجاورت مجرای ادراری باز شود. غدد اسکین آناتومی بسیار متفاوتی دارد و در هر زنی ممکن است تشکیل نشود. به‌علاوه، این غدد در حین برانگیختگی ممکن است متورم و پر خون شود و تحریک آن باعث تحریک مجرای ادراری شود یا اینکه در عین حال مجرای ادراری را بسته و مانع تخلیه آن شود. 

جنس مایع دفعی آمیخته‌ای از ترشحات غدد اسکین به‌علاوه انتشار غیر ارادی ادرار است. دلیل اینکه برخی از خانم‌ها انزال زنانه را تجربه می‌کنند و برخی دیگر نه، ویژگی‌های ژنتیکی و وجود یا عدم وجود غدد اسکین در آنهاست.

برای داشتن این تجربه باید عضلات کف لگن با مانور کگل و تمرینات دیگر تقویت شود. تحریک همزمان نقطه G و کلیتوریس به افزایش برانگیختگی کمک می‌کند. ضمن اینکه توصیه می‌شود حتما قبل از برقراری رابطه، مثانه تخلیه شود تا احساس اضطراب کاهش یابد.

اما نهایتا هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم، زنانی که انزال را تجربه می‌کنند، بیشتر از سایر زنان لذت می‌برند و پدیده‌ای خاص و عجیب را تجربه می‌کنند. این مساله بیشتر نقش تبلیغاتی در فیلم‌های پورن دارد.

اگر انزال زنانه برای زوجی در رابطه زناشویی مشکل ایجاد می‌کند، قبل و حین رابطه باید خانم مثانه‌اش را کاملا خالی کند.سلامانه

دکتر بهاره صباغ‌ابریشمی، روانپزشک و روان‌درمانگر جنسی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: