کد خبر: ۱۶۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 09
.خشکی واژن در زنان ناشی از التهاب دیواره های داخلی واژن است و به دلیل کاهش ترشح استروژن در بدن به وجود می آید
شفا آنلاین:خشکی واژن یک اختلال شایع در میان زنان در سنین باروری است که با شروع دوران یائسگی در میان آنها تشدید میشود .خشکی واژن <Vaginal dryness>که بر اثر آتروفی واژن ایجاد می شود، وضعیت ناراحت کننده و دردناکی است که بسیاری از زنان از آن رنج می برند اما صحبتی درباره آن نمی کنند.

خشکی واژن
به گزارش شفا آنلاین:خشکی واژن بر اثر کاهش سطح هورمون ها در زنانی که در دوران یائسگی قرار دارند ، به تازگی ازدواج کرده اند و یا به طورکل واژن های تحریک پذیری دارند، ایجاد می شود.خشکی واژن در زنان ناشی از التهاب دیواره های داخلی واژن است و به دلیل کاهش ترشح استروژن در بدن به وجود می آید.

این عارضه بیشتر در دوران یائسگی شایع است و باعث بروز سوزش و التهاب در ناحیه واژن، نزدیکی جنسی دردناک و گاهی خونریزی بعد از انجام نزدیکی می شود. بیشترین شکایت بیماران ناشی از درد، سوزش و خارش ناحیه واژن به خصوص هنگام انجام رابطه جنسی است.اصلی ترین دلیل خشکی واژن، کاهش ترشح استروژن است که عواملی نظیریائسگی، زایمان، شیردهی، انواعشیمی درمانیها و پرتودرمانی ها، برداشتن تخمدان با عمل جراحی، کشیدن سیگار و بروز اختلال در سیستم ایمنی بدن در کاهش سطح استروژن بدن مؤثر است.

تدابیر رفع خشکی واژن در طب سنتی
- غذاهای خشک مثل برنج و سرخ کردنی­ها کمتر استفاده کنید.
- از غذاهای آبکی مثل آش جو و سوپ بیشتر مصرف کنید.

خشکی واژن
همچنین بخوانید :تمام دانستنیها و مطالب در مورد بیماریهای زنان
خشکی واژن یک اختلال شایع در میان زنان است
- یک قاشق خاکشیردر یک لیوان آب جوش و کمی عسل صبح ناشتا میل کنید.
- یک مشت گل ختمی در آب جوش بریزید و پس از ولرم شدن در آن یک ربع هر روز بنشینید.
- غذاهای سودازا ( مواد غذایی که باعث ایجاد خلط سودا در افراد می­شوند ) مصرف نکنید.

مواد غذایی سودازا عبارتند از :
کلیه مواد غذایی سرد و خشک + مواد غذایی ذیل که هرچند دارای طبع سرد و خشک نیستند ولی خوردن آنها سودازا می باشد که باید از مصرف آنها نیز خودداری نمایند که عبارتند از : بادنجان ، چای ، سیب زمینی ، کلم بروکلی و انواع کلم ، فلفل دلمه ای ، انواع ترشی و گوشت گاو ، کنسرو ، نوشابه و اکثرمواد غذایی کارخانه ای مخصوصاً آب میوه های صنعتی ، فرآوردهای گوشتی مانند سوسیس ، کالباس وهمبرگر و هله ه­وله­ هایی همچون چیپس و پفک.

پزشک آنلاین

دکتر اکرم صالحی [ طب سنتی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: