کد خبر: ۱۶۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 06
چنانچه متقاضیان به پاسخ ارسالی از سوی بانک ها و موسسات اعتباری اعتراض داشته باشند می توانند موضوع را از طریق سامانه مذکور برای بررسی بیشتر ارسال کنند تا توسط این اداره مورد رسیدگی قرار گیرد
شفا آنلاین>بیمه و بانک>اداره رسیدگی به شکایات و تقاضاهای بانک مرکزی از مردم خواست، درخواست های خود را در سامانه ای که به همین منظور در تارنمای بانک مرکزی راه اندازی شده است، ثبت کنند.

به گزارش شفا آنلاین، در رونوشت این نامه به خبرگزاری جمهوری اسلامی آمده است: بانک مرکزی به منظور رسیدگی به شکایات و تقاضاهای هموطنان از شبکه بانکی اقدام به راه اندازی سامانه پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی در پایگاه اطلاع رسانی خود به نشانی www.cbi.ir کرده است.

بر این اساس، تقاضاها و شکایت هایی که در سامانه مذکور ثبت شود، در سامانه متناظر در همه بانک ها و موسسات اعتباری قرار گرفته و پس از رسیدگی در کوتاهترین زمان، پاسخ از طریق همان سامانه به اطلاع متقاضیان می رسد.

چنانچه متقاضیان به پاسخ ارسالی از سوی بانک ها و موسسات اعتباری اعتراض داشته باشند می توانند موضوع را از طریق سامانه مذکور برای بررسی بیشتر ارسال کنند تا توسط این اداره مورد رسیدگی قرار گیرد.

با توجه به اینکه تصمیم گیری درباره درخواست مساعدت مشتریان بانک ها و موسسات اعتباری شامل اعطای تسهیلات، بخشش وجه التزام تاخیر تادیه دین، امهال ، تقسیط بدهی، امور مربوط به استخدام، نقل و انتقال، حقوق، دستمزد و سایر موارد مشابه در زمره امور داخلی بانک ها و موسسات اعتباری قرار دارد از این رو بانک مرکزی در اینگونه موارد تکلیف و الزامی برای سیستم بانکی تعیین نمی کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: