کد خبر: ۱۶۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 30
به اندازه‌ای در مورد رابطه جنسی مطالب منفی گفته شده که ممکن است عده‌ای تصور کنند که رابطه پدیده‌ای مضمون و منفی است و همین موضوع بر رابطه جنسی آنها در زندگی مشترکشان اثر می‌گذارد.
شفا آنلاین:زن و شوهر باید در همه مسائل اتفاق‌نظر داشته باشند. زن و شوهر باید تابع یکدیگر باشند. همه فعالیت‌هایشان مشترک و با هم باشد. چنین باورهایی نسبتا در جامعه زیاد است. معمولا افرادی که چنین باروی دارند معتقد هستند که زن و شوهر باید به نوعی مثل و مشابه هم عمل کنند.  دکتر فاطمه آذرتاش، مشاور خانواده و مدرس دانشگاه  درست و غلط بودن این باور و تعدادی دیگر از این باورها اشاره و نظر وی را جویا شدیم. 

آیا واقعا زوجین باید در تمامی مسائل با هم اتفاق‌نظر داشته باشند؟
به گزارش شفا آنلاین:این باور اشتباه است چون درست است که زنان و مردان به یک زندگی مشترک می‌پردازند ولی این به این معنی نیست که در همه زندگی باید مشابه و یکسان باشند. مشابه و یکسان بودن به معنی تغییر شخصیت است  درحالی که در ازدواج افراد<Married people> تغییر شخصیت نمی‌دهند بلکه در عین استقلال شخصیت و هویت خودشان مسیری از زندگی را با یکدیگر  همراه می‌شوند. ازدواج یک دوستی طولانی است که دو نفر انسان در عین رعایت استقلال و هویت خودشان با یکدیگر زندگی می‌کنند. بنابراین طبیعی است که اختلاف نظر داشته باشند. مهم این است که مهارت حل اختلاف را بدانند و بر آن مسلط باشند. رابطه بین زن و شوهر رابطه تابع مطیع بودن نیست بلکه یک رابطه مشترک است که زیربنای آن براساس مشورت، همفکری، هماهنگی و همدلی است. آنچه به بقای رابطه زناشویی سالم کمک می‌کند استقلال در عین همکاری است. بنابراین طبیعی است که زن و شوهر کاملا فعالیت‌هایشان مشترک نباشد و در فعالیت خاصی هر دو  نفر حضور نداشته باشند. در ازدواج استقلال افراد از بین نمی‌رود بلکه در کنار استقلال فعالیت‌های مشترکی هم اضافه می‌شود.

درست است که پدر و مادر نباید در تصمیمات ما دخالت کنند ولی باید زندگی‌ ما را تامین کنند!
ببینید عده‌ای از جوانان و نوجوانان هنگامی که تصمیم به ازدواج می‌گیرند به هیچ چیز جز عشق و علاقه‌ای که نسبت به هم دارند و نظر خودشان به چیز دیگری دقت نمی‌کنند. آنها نظر هر کس دیگری جز خودشان را رد می‌کنند. هنگامی که به نحوه اداره زندگی خودشان می‌رسند اعتقاد دارند که این وظیفه والدین و دیگر بزرگ‌ترهاست که آنها را اداره یا به آنها کمک کنند تا زندگی‌شان را اداره کنند. اما این یک تناقض است. فردی که فقط براساس نظر خودش تصمیم می‌گیرد و در این زمینه به استقلال خودش اهمیت می‌دهد در نحوه اداره زندگی خودش هم باید مستقل باشد.

اینکه مرد باید در مقابل همسرش بایستد! یا به اصطلاح نباید به زن رو داد، باور درستی است؟!
ا
ینکه «نباید محبت خود را به همسرت نشان بدهی» یا «نباید طرف مقابلت بفهمد که دوستش داری چون آن وقت سوءاستفاده می‌کند»، و... یکسری احکام کلی هستند که بر اثر تجربه مستقیم یا غیرمستقیم افراد به اشتباه ایجاد شده است. معمولا این افراد براساس تجارب منفی و توام با مشکلی که با دیگران داشتند، یاد گرفته‌اند که احساسات خود را بیان نکنند چون ممکن است که مورد سوءاستفاده قرار گیرند. نکته مهم این است که ابراز و بیان احساسات مثبت، نه‌تنها به ارتباطات ما و به خصوص ازدواج صدمه نمی‌زند بلکه بسیار سالم و تضمین‌کننده کیفیت مثبت ازدواج است. اتفاقا بسیاری از ازدواج‌ها به این دلیل با مشکل روبرو می‌شوند که افراد یاد نگرفته‌اند که احساسات مثبت خودشان را نشان دهند یا به اشتباه یاد گرفته‌اند که احساسات مثبت خودشان را نشان ندهند.

درست است که رابطه جنسی پدیده‌ای گناه‌آلود یا زشت است؟
به اندازه‌ای در مورد رابطه جنسی مطالب منفی گفته شده که ممکن است عده‌ای تصور کنند که رابطه پدیده‌ای مضمون و منفی است و همین موضوع بر رابطه جنسی آنها در زندگی مشترکشان اثر می‌گذارد. در بسیاری از موارد به اندازه‌ای رابطه جنسی را به عنوان رابطه‌ای زشت و گناه‌آلود مطرح می‌کنند که برخی از افراد بعد از برقراری رابطه احساس گناه دارند و خودشان را موجودی ناپاک می‌دانند. همین موضوع باعث می‌شود که افراد نسبت به برقراری رابطه جنسی سرد باشند. واقعیت این است که رابطه جنسی یکی از نیازها و یکی از رابطه‌های سالم انسان است. یک انسان سالم و معمولی، انگیزه و رفتار جنسی را دارد. نه تنها این پدیده منفی نیست بلکه حکایت از سالم بودن یک انسان را دارد. سلامانه

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: