کد خبر: ۱۶۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 12
روش تنگ کردن واژن با لیزرهای نوین ،روشی موثر و منحصر بفرد است که مشکلات ناشی از جراحی را ندارد و نتایج مطلوبی بدنبال دارد.

شفاآنلاین>سلامت جنسی>با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن و پیر شدن سلولهای فیبروبلاست، هر یک از دستگاهای بدن ( پوست، قلب، ریه )، دچار تغییراتی می شوند. گشادی و شل شدگی بافت واژن نیز از جمله علایم و نشانه های ناخوشایند دستگاه باروری بانوان می باشد. بدترین حالت وقتی است که، این گشاد شدن واژن و شل شدگی بافتی واژن با بی اختیاری ادرار، افتادگی رحم و یا افتادگی مثانه توام شود.

به گزارش شفاآنلاین،در دهه چهارم عمر (۳۰-۴۰ سالگی) همزمان با کاهش تولید و یا کمتر شدن اثر هورمونهای استروژن و پروژسترون، تونسیته بافتهای داخلی وخارجی تناسلی کم شده و شروع شل شدگی واژن و کاهش حجم در لبهای خارجی تناسلی خواهد بود. جالب است بدانید، شل شدگی واژن حتی در بانوانی که زایمان طبیعی را هم تجربه نکرده اند و یا حتی بانوانی که باروری نداشته اند هم اتفاق می افتد. همین مسئله شل شدگی واژن در زندگی زناشویی بسیاری از بانوان ایجاد اختلال کرده و بطور غیر مستقیم ریشه انبوهی از مشکلات اجتماعی و خانوادگی می باشد.

در مطالعات انجام شده ۵۰% خانمهای سنین پس از یائسگی دچار سوزش و خشکی واژن، عفونتهای ادراری و درد در هنگام نزدیکی هستند و در کل کیفیت زندگی در آنان پایین تر است. این روش میتواند خارش و سوزش ناحیه واژن را که ناشی از خشکی آن است برطرف کند. در سالهای اخیر، جراحی زیبایی واژینال به ویژه لابیاپلاستی و واژینوپلاستی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تاکنون همیشه از جراحی پلاستیک جهت ترمیم تغییرات ظاهری ناحیه ولو و واژن که در اثر عوامل ارثی بارداری یا ناشی از افزایش سن می باشد، استفاده میشد.

اما جدیداً از روشهای لیزری نوینی برای درمان مشکلات مذکور در ناحیه ولو و واژن استفاده میشود، که روشی امن و غیر تهاجمی است، و منجر به بازسازی مخاط واژن به طور سرپایی می شود. در روش لیزری نتایج بسیار عالی بوده و بانوان به فاصله یک ماه بعد از یک جلسه درمان، به میزان زیادی آرامش و رضایت را به دست خواهند آورد، البته برای تکمیل دوره درمانی نیاز به ۳ جسه با فواصل یک ماه است. این وسیله بافت مخاطی ناحیه تناسلی را به حالت قبل از یائسگی باز می گرداند.

روش تنگ کردن واژن (Vagina)با لیزرهای نوین ،روشی موثر و منحصر بفرد است که مشکلات ناشی از جراحی را ندارد و نتایج مطلوبی بدنبال دارد. این لیزر، بسیار ایمن می باشد و عارضه ای در پی نداشته و روشی غیر تهاجمی است و فقط بر روی پوشش سطحی ناحیه اثر کرده و به بافتهای زیرین آسیبی نمی رساند. این لیزر در ناحیه داخل واژن بدون درد بوده و در قسمت خارجی ناحیه تناسلی با مصرف ژل بی حس کننده به راحتی قابل تحمل می باشد. و مدت جلسه تنگ کردن واژن با لیزرهای نوین نیز کوتاه می باشد.

آیا قبل از لیزر نیاز به انجام آزمایشی هست ؟
بیمار قبل از انجام لیزر نیاز به معاینه دارد و در صورت وجود عفونت حتما باید ابتدا درمان کامل شود، و سپس برای لیزر اقدام نماید. همچنین باید قبل از لیزر، نمونه پاپ اسمیر تهیه شود.لگن در بانوان به دلایل متعدد، مخصوصاً، ویژگی های آناتومیک مرتبط با فرآیند بارداری و زایمان از استحکام اسکلتی کمی برخوردار است. پاره ای از مسایلی که در طول زمان بروز میکنند نیز به ساختار و بافت شناسی واژن مربوط است. با گذر زمان کلاژن و الاستین موجود در بافت واژن دچار بی کفایتی می شوند و در نتیجه بافت واژن، قوام قبلی خود را از دست میدهد و شل شدن و گشادشدگی واژن هر سال بیشتر از سال قبل میشود.

هر چند که میزان و شدت گشادشدگی واژن درهمه یکسان نیست. برخلاف تصور عموم افراد؛ زایمان طبیعی تنها دلیل و علت برای گشاد شدن واژن نمی باشد. انجام عمل سزارین هم برای در امان ماندن از گشادشدگی واژن ، یک روند پیشگیرانه موفق نیست. تاثیر شل شدگی واژن روی روابط زناشویی انکارناپذیر است. پس از جراحی تنگ کردن واژن، باز هم بمرور اثرات پیشرونده شل شدگی واژن ادامه دارد. همانطور که گفته شد بروز مشکل شل شدن واژن به ساختار آناتومیک لگن و واژن برمیگردد و جراحی نقش کنترل میان مدت و نه درازمدت دارد.

از یک سو تکرار جراحی، به دفعات زیاد هم ممکن نیست. و از سویی دیگر در میان انبوه بزرگ افرادی که مبتلا به واژن گشاد هستند، هم گروهایی وجود دارد که نمیتوانند و یا نمیخواهند جراحی شوند، و به دنبال راه و روش کوتاه مدت و یا بلند مدت غیر جراحی برای تنگ کردن واژن هستند.پزشک آنلاین

برچسب ها: یائسکی ، واژن ، عمل سزارین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: