کد خبر: ۱۶۱۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 09
نوزادان تغذیه شده با شیر مادر با افزایش سن کمتر دچار اضافه وزن می شوند و در نتیجه ریسک سرطان در آنها نیز در سنین بالاتر کاهش می یابد.
       

شفا آنلاین:براساس گزارش جدید محققان، شیردادن به نوزاد<Breastfeeding baby> از زنان در مقابل سرطان پستان محافظت می کند. از بین ۱۸ مطالعه بررسی شده توسط موسسه تحقیقات سرطان آمریکا، در ۱۳ مورد مشخص شد که ریسک سرطان پستان به ازای هر ۵ ماه شیردادن به نوزاد ۲ درصد کاهش می یابد.

به گزارش شفا آنلاین:طبق این گزارش مشخص شد نوزادان تغذیه شده با شیر مادر با افزایش سن کمتر دچار اضافه وزن می شوند و در نتیجه ریسک سرطان در آنها نیز در سنین بالاتر کاهش می یابد. به گفته محققان، چاقی یا اضافه وزن افزایش ریسک ابتلا به ۱۱ سرطان را به همراه دارد. شیر دادن به طرق مختلف نقش حفاظتی دارد. ممکن است بازگشت دوره های قاعدگی مادر جدید را به تاخیر اندازد و بدین ترتیب قرارگیری زنان در معرض هورمون های نظیر استروژن را کاهش دهد. افزایش قرارگیری در معرض هورمون استروژن با ریسک سرطان پستان مرتبط است. بعلاوه بافت سینه بعد از شیردهی از سلول های دارای DNA آسیب دیده رهایی می یابد. محققان در ادامه تاکید می کنند حفظ وزن سالم، اجتناب از مصرف الکل و داشتن فعالیت فیزیکی هم موجب کاهش ریسک سرطان پستان می شود.سپید
MedicalXpress

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: