کد خبر: ۱۶۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 28
مطالعات متعددی وجود دارد که ارتباط بین سر و صدا و بروز تولدهای زود هنگام (نوزاد نارس) و افزایش میزان سقط جنین را اثبات کرده و با توجه به مطالعه بعدی بروز بیماریهایی شامل کاهش باروری مردان و ناباروری را نشان داده است.

شفاآنلاین>سلامت جنسی>باروری مردان در معرض خطر است به علتی که ممکن است شما را متعجب کند سرو صدای زیاد به خصوص در طول شب نه تنها آزار دهنده بوده بلکه برای سلامتی انسان مضر است.
به گزارش شفاآنلاین،در اینجا تنها سر و صدای زیاد حاصل از نزدیک بودن محل زندگی و استراحت به یک کارگاه یا فرودگاه یا یک باشگاه ورزشی نیست بلکه سطوح پایین این جریان یعنی از 55 دسی بل به بالا که معادل صدای دستگاه تهویه ی هوا یا کولر در خانه و یا ترافیک خودرو هاست مد نظر است.

 

این نوشتار دستاورد نتیجه گیری از یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله بین المللی آلودگی محیط زیست و گاردین است، که در آن نشان داده می شود 206 نفر از مجموع 492 در کره جنوبی از مشکلات ناباروری به علت قرار گرفتن در معرض سطحی از 55 دسی بل سرو صدا در مدت 4 سال به خصوص در هنگام شب رنج می برند و آسیب دیدگی آنها در این ناحیه ناشی از سرو صدا بوده است.


آسیب رسانی آلودگی صوتی 


این روند مشخص سروصدا با مقیاس ذکر شده به عنوان آلودگی صوتی(Noise) شناخته می شود بر این اساس سازمان بهداشت جهانی هشدار می دهد این خطر به طور مداوم در حال افزایش است و از حیث درجه بندی آلودگی های منابع به دنبال آلودگی هوا که اثرات منفی پاتولوژیک دارد.سلامت و محیط زیست انسان را در معرض خطر قرار داده است و اثراث آن بر روی خواب، حملات قلبی و ناراحتی مزمن گوش و حتی ممکن است موجب سکته مغزی و چاقی مفرط شود آشکار شده است.


چنان که گفته شد سر و صدا و آلودگی صوتی یکی از عوامل تضعیف کننده باروری نیز محسوب می شود بسیاری از مطالعات سابق موضوع بر جنبه ی حیوانی این واقعیت را تائید کرده و اکنون با اندک مطالعه ی مشابه بر روی انسان بر ارتباط مستقیم بین قرار گرفتن در معرض سر و صدا و کاهش نرخ باروری نیز تاکید شده است در حالی که در رابطه با انسان هنوز مطالعات وسیعی در این خصوص صورت نگرفته و کار بیشتری برای رصد اثرات منفی بیشتر این پدیده نیاز داریم.


  مطالعات متعددی وجود دارد که ارتباط بین سر و صدا و بروز تولدهای زود هنگام (نوزاد نارس) و افزایش میزان سقط جنین را اثبات کرده و با توجه به مطالعه بعدی بروز بیماریهایی شامل کاهش باروری مردان و ناباروری را نشان داده است.


در طول مدت مطالعه، نرخ باروری مردانی که در معرض سر و صدا بویژه در شب هنگام با میانگین  1.14تا 1.23 دسی بل قرار گرفته اند به طور قابل توجهی تغییر کرده و کاهش یافته است. هنگامی که تیم مطالعاتی در مقایسه نرخ باروری و نرخ آلودگی صوتی با کاربر روی نمونه های اسپرم در آزمایشگاه مشاهده کردند هر 10دسی بل بالاتر از  55دسی بل موجب کاهش نرخ باروری تا دو برابر در مردان گردیده است.
تاکنون نتایج مطالعات مقابله با خطر روبرو شدن با سر وصدا  آشکار می کند که آن بصورت منطقی بر سلامت انسان تاثیر سوء دارد استرس و تحریک و واکنش بدن، در ارتباط بین سطوح بیش از 55 دسی بل نیز از فشار خون بالا، که از علل سکته است نشانه های دیگری ثبت شده است.


اگر چه محققان تاثیر عوامل دیگر مانند سن، عدم ورزش، سیگار کشیدن، مصرف الکل و درصد بالای قند در خون و حتی تاریخ  مراجعه پزشکی را در این پروسه مدنظر دارند با وجود اینها طراحان مطالعه ی موضوع  همچنین به جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد عوامل ژنتیکی یا مواد شیمیایی که بر باروری نیز تاثیر می گذارد پرداخته اند.


روزنامه ی گاردین در مقاله خود توصیه می کند: در مورد مطالعه امکان اجتناب از صداهای مزاحم با استفاده از توپی های گوش و پرده های سنگین، شیشه ی عایق صدا در اتاق خواب و راه حل های دیگر که از طریق وبسایتی با عنوان "No Sleepless Nights" عرضه می شود و همچنین سازمان بهداشت جهانی نمونه هایی از آن را ارائه می دهد که می بایست به طور مستمر برای حفاظت از خود در مقابل آلودگی سر و صدا آنها را بکار برد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: