کد خبر: ۱۵۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
فاکتورهای مساعد کننده ضربه، مصرف سیگار، فشارخون بالاو پارگی زودرس کیسه آب هستند. در کندگی جفت میزان خونریزی کم واژینال الزاماً نشان دهنده شدت کم خونریزی نیست چون خونریزی مخفی داخل رحم و نیز داخل عضله رحم هم در کندگی جفت داریم که به بیرون راه پیدا نمیکنند
1- کنده شدن جفت :

شفا آنلاین:فاکتورهای مساعد کننده ضربه، مصرف سیگار، فشارخون بالاو پارگی زودرس کیسه آب هستند. در کندگی جفت میزان خونریزی کم واژینال <Low vaginal bleeding>الزاماً نشان دهنده شدت کم خونریزی نیست چون خونریزی مخفی داخل رحم و نیز داخل عضله رحم هم در کندگی جفت داریم که به بیرون راه پیدا نمیکنند.کندگی جفت شدید خطر مرگ برای جنین و خطرات زیادی برای مادر دارد.


به گزارش شفا آنلاین:اگر جنین زنده بماند به دلیل زایمان زودرس یا کمخونی یا اپگار پایین نیاز به مراقبت ویژه دارد.تشخیص افتراقی جفت سرراهی با کندگی جفت با کمک سونوگرافی قطعی میشود.

2- جفت سرراهی :
جفت که باید در محل طبیعی که در خلف رحم است (پشت رحم) قرار گیرد در نزدیک به دهانه رحم قرار میگیرد و راه خروج جنین را میگیرد. جفت سرراهی اگر کاملا دهانه رحم را بپوشاند بسیار خطرناک است. خطر خونریزی مادری و جنینی دارد و حتما فردی که جفت سرراهی دارد باید در مرکز مجهز به اتاق عمل و تیم جراحی زنان و بیهوشی تحت نظر باشد. گاه لبه جفت به کنار دهانه رحم (نه تمام دهانه رحم) کشیده میشود و کناری گفته میشود و خطرش کمتر است. جفت سرراهی در اوایل حاملگی ممکن است وجود داشته باشد و با بزرگ شدن رحم به بالا کشیده شود و در اواسط حاملگی دیگر سرراهی نباشد.

3- Show (نشانه زایمانی) :
وقتی دهانه رحم به دلیل زایمان چه زودرس و چه به موقع میخواهد باز شود پلاک مخاطی که دهانه رحم را در این مدت بسته بود بر اثر انقباضات به بیرون رانده میشود معمولا با کمی خونریزی روشن همراه است که به آن نشانه می گویند. گاه به دنبال معاینه در اواخر ماه 9 نشانه دیده میشود.

4- اختلالات بند ناف بصورتVasa previaو اختلال نبودن ژله دور محمل چسبیدن بند ناف به جفت نیز از علل خونریزی موقع زایمان است. کلا هر خونریزی در حاملگی غیر طبیعی تلقی میشود و پیگیری میخواهد تا خلافش ثابت شود، چون خطر برای مادر و جنین دارد

پزشک آنلاین

دکتر ندا مقتدری اصفهانی [ متخصص زنان و زایمان ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: