کد خبر: ۱۵۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۶ - 2017July 06
رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: سپرده گذاران نگران تسویه حساب نهایی نباشند و توجه نکنند پول دریافتی به صورت علی‌الحساب اصل یا سود پول آنهاست چرا که درنهایت این حساب و کتاب می‌شود.

شفا آنلاین:  ولی الله سیف درباره نشست مشترکی که با هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی پیرامون سوال برخی از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور داشت با اشاره به دغدغه نمایندگان در رابطه با وضعیت سپرده گذاران فرشتگان گفت: سوءتفاهماتی پیش آمده بود که در این جلسه باز و تشریح شد.

به گزارش شفا آنلاین»رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این بانک مسئولیت صیانت و تلاش در جهت حفظ حقوق سپرده گذاران دارد، عنوان کرد: بانک مرکزی روبروی خود افراد متخلفی را می بیند که با روش های مختلف جلب اعتماد کردند اما داریم با سرعت قضیه را به نتیجه می رسانیم.

اعتبار پرداخت ارقام زیر 50 میلیون تومان تأمین شده/ به زودی برای دریافت سپرده زیر 100 میلیون اعلام می‌دهیم

وی افزود: علیرغم اینکه دارایی ها هنوز نقد نشده خطوط اعتباری تعریف شده و از رقم های پایین که تا 50 میلیون را اعلام کرده ایم در حال پرداخت هستیم البته برخی شعب آمادگی سرویس دهی خوب ندارند و فقط کند عمل می کنند که با نظارت حل می شود لذا نگرانی از این بابت وجود ندارد چرا که منابع برای پرداخت سپرده های زیر 50 میلیون تومان کامل انجام شده است.

سیف در ادامه با تأکید بر اینکه تمامی مبالغ پرداخت شده به صورت علی الحساب بوده و به معنای تسویه حساب نیست، اظهار داشت: این پرداخت ها از محل دارایی های شناسایی شده از متخلفان تا رقمی که اقتضا کند باید تسویه شود و در آینده فرصت تسویه کامل از محل دارایی وجود دارد.

رئیس بانک مرکزی ادامه داد: رقم بعدی بعد از 50 میلیون تومان را که 100 میلیون است به زودی اعلام می کنیم و اعتبار آن را تأمین خواهیم کرد که اعتبار آن نیز از محل فروش دارایی ها و انتقال آن به شعب مجاز کاسپین است.

اختیار سپرده‌گذاران برای دریافت سپرده خود یا سرمایه گذاری مجدد در شعب مجاز کاسپین

رئیس بانک مرکزی در ادامه در خصوص اعلام برخی شعب که توصیه کردند مبلغ علی الحساب را در شعب این موسسه سرمایه گذاری کنند، گفت: الزامی در این وجود ندارد و فرد مخیر است تا سپرده خود را به صورت نقدی دریافت کرده و یا در شعبه مجاز کاسپین سرمایه گذاری کند.

وی اظهار داشت: فرشتگان یکی از هشت موسسه تعاونی اعتباری بود که دارایی های آن به کاسپین منتقل می شود و برای سایر مؤسسات نیز تمهیداتی تعیین شده است.

سیف ادامه داد: قصد داریم ترتیبی اتخاذ کنیم تا مستندی به افراد برای مبلغی که به صورت علی الحساب دریافت کرده اند ارائه شود تا سوابق کار آنها تا زمان تسویه حساب نهایی زنده بماند لذا افراد توجه نکنند که پولی که علی الحساب دریافت کرده اند اصل یا سود پول آنهاست چرا که در آینده تمامی آنها حساب و کتاب و تسویه می شود.
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: