کد خبر: ۱۵۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 20
ارزشیابی عملکرد پژوهشی کمیته های تحقیقات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز می شود
شفا آنلاین>سلامت>معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ارزشیابی عملکرد پژوهشی کمیته های تحقیقات دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز می شود.

به گزارش شفا آنلاین، در راستای ارزشیابی فعالیت های پژوهشی دانشگاه​های علوم پزشکی کشور در 2 سال گذشته با ارتقای کیفی و بهره گیری از شاخص های بین المللی تلاش می شود تا توان رقابتی نظام تحقیقات مرتبط با سلامت در عرصه های جهانی گسترش یافته و موجبات بالندگی و رشد و شکوفایی هر چه بیشتر تحقیقات علوم پزشکی فراهم​ شود.

نتایج جستجوی مقالات در پایگاه​های معتبر ISI ، Pubmed و Scopus در سال 2016 به ترتیب بیانگر رشد 56، 23 و 23 درصدی مقالات علوم پزشکی نسبت به سال پایه 2014 میلادی بوده است.
این در حالی است که مقالات منتشر شده در 25% نشریات برتر (Q1 ) در سال 2015 رشدی معادل 50% نسبت به سال 2014 داشته است. تعداد ارجاعات نیز نسبت به سال پایه 20% افزایش یافته است.

همچنین آمار مربوط به سال 2017، بیانگر آن است که تعداد هشت دانشگاه علوم پزشکی در تیپ یک، سه دانشگاه به همراه انستیتو پاستور در تیپ 2 و یک دانشگاه نیز از تیپ سه در نظام رتبه بندی ESI قرار گرفته اند.

با توجه به این دستاوردها، فرآیند 'ارزشیابی فعالیت های پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال 1395'، با حداقل تغییرات در شاخص های ارزیابی از ابتدای تیر ماه سال جاری آغاز می شود.
در این فرآیند، تمام شاخص های مربوط به محور تولید علم توسط ستاد (تیم ارزشیابی) استخراج و امتیازدهی شده و شاخص های مربوط به حیطه ساختار نیز توسط دفاتر مربوطه در ستاد، بررسی و بر اساس شاخص های اعلام شده امتیازدهی می شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: