کد خبر: ۱۵۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 21
طبق گزارش محققان، چندین حمله تب بعد از هفته دوازدهم بارداری می‌تواند خطر را سه بار بالا می‌برد.
       

شفا آنلاین:طبق نتایج یک مطالعه جدید، کودکانی که مادرشان در دوره بارداری مبتلا به نوعی تب شده است تا حدودی در معرض خطر ابتلا به اختلال اوتیسم <Autism disorder>قرار دارند.


به گزارش شفا آنلاین:در این مطالعه بزرگ توسط محققان دانشگاه کلمبیا نیویورک مشخص شد بروز یک دوره تب در سه ماهه دوم بارداری ممکن است خطر ابتلا به اوتیسم را تا ۴۰ درصد افزایش دهد.

طبق گزارش محققان، چندین حمله تب بعد از هفته دوازدهم بارداری می‌تواند خطر را سه بار بالا می‌برد.
دکتر مدی هورنیگ، سرپرست گروه تحقیق، در این باره می‌گوید: «تب واکنش به طیف وسیعی از عفونت هاست و معمولا در طول بارداری شایع است.»
اما وی اذعان می‌کند: «این خطر بسیار پایین است. اکثر زنانی که مبتلا به عفونت همراه تب نظیر آنفلوآنزا می‌شوند در نهایت کودکی مبتلا به اوتیسم نخواهند داشت.»
وی همچنین تاکید می‌کند که این مطالعه اثبات نمی کند که تب در طول بارداری موجب اوتیسم می‌شود، فقط به نظر می‌رسد بین این دو ارتباط وجود دارد.
محققان حدس می‌زنند احتمالا واکنش بدن به عفونت ایجادکننده تب بر رشد مغز جنین تاثیر می‌گذارد.
در این مطالعه، محققان داده های حدود ۱۰۰ هزار کودک متولدشده بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۹ را در نروژ بررسی کردند. از بین این تعداد، در حدود ۶۰۰ کودک مبتلا به اختلال اوتیسم تشخیص داده شده بودند.
مادران حدود ۱۶ هزار کودک اعلام کرده بودند که در طول بارداری یک یا چند بار مبتلا به تب شده بودند.
محققان دریافتند ریسک اوتیسم در بین کودکانی که مادرشان در هر زمان از بارداری مبتلا به تب شده بود ۳۴ درصد افزایش داشت.سپید
HealthDay

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: