کد خبر: ۱۵۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 24
دغدغه‌ آموزشی فیزیوتراپیست‌ها دکترای حرفه‌ای است که با این منطق با امکانات پژوهش، آموزش و درمان در خروج ارز از کشور و خروج جوانان کشور در اقصی‌ نقاط جهان پیشگیری می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: 80 درصد مقالات پزشکی غیرکاربردی‌ است و جایگاه فیزیوتراپی‌ در نظام سلامت نیازمند تقویت بیشتری است.

به گزارش شفا آنلاین،محمدعلی‌ محسنی بند‌پی‌ رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در مراسم افتتاحیه اولین کنگره بین المللی و بیست و هشتمین کنگره فیزیوتراپی ایران که با شعار" پلی از تحقیقات به سوی عملکرد بالینی " که صبح امروز در هتل المپیک برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط محققان و درمانگران‌ بالینی کشور و بالعکس‌ از موضوعاتی است که با شعار پلی از تحقیقات به سوی عملکرد بالینی همخوانی‌ دارد و امیدواریم در این کنگره به اهداف خود دست پیدا کنیم.

وی افزود: رشته فیزیوتراپی(Physiotherapy) همزمان با رشد سایر رشته‌های علوم‌پزشکی در سطح دنیا موفق بوده است که طی 2 دهه گذشته نیز شاهد تحول آموزشی در دنیا بوده‌ایم اما بسیاری از پیشرفت‌ها به واسطه ارتباط فیزیوتراپیست‌ها و نظام سلامت اتفاق نیفتاده است.

محسنی بند‌پی گفت: شیوع بیماری‌های اسکلتی عضلانی، بیماری‌های قلبی عروقی، سکته‌های مغزی، سبک زندگی، ورود تکنولوژی‌ به زندگی بشر زمینه‌ساز معضلات گوناگونی‌ شده که حرکت زندگی مختل‌ و نقش فیزیوتراپیست‌ها به عنوان ضامن سلامت دو چندان شده است، که این موضوع باید در نظام سلامت هم دیده شود.

وی عنوان کرد: در دو دهه گذشته همکاران بورد فیزیوتراپی و انجمن کارهای گوناگونی را برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی متولیان سلامت در خصوص دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی داشته‌اند.

رییس انجمن فیزیوتراپی‌ ایران بیان کرد: نظام سلامت (Health)در این مقطع به حضور فیزیوتراپیست‌ها در عرصه‌های گوناگون جامعه نیاز دارد و اقتصاد‌مقاومتی برای نظام سلامت مبتنی بر نگاه پیشگیری است که با تغییر چهره بیماری‌ها باید فیزیوتراپی‌ را حائز اهمیت دانست.

وی تصریح کرد: دغدغه‌ آموزشی فیزیوتراپیست‌ها دکترای حرفه‌ای است که با این منطق با امکانات پژوهش، آموزش و درمان در خروج ارز از کشور و خروج جوانان کشور در اقصی‌ نقاط جهان پیشگیری می‌شود.

محسنی بندپی خطاب به نوبخت‌ رییس کمیسیون پزشکی مجلس گفت: درخواست ما در دولت تدبیر و امید این است که تدبیر و امیدی نو برای جامعه فیزیوتراپی‌ ایجاد کنند تا نیازهای داخلی کشور را برطرف کنیم.

وی یادآور شد: نیروی انسانی کارآمد، تجهیزات لازم و فیلد‌ بالینی در تحول سلامت و سایر عرصه‌ها در هر کشور حائز اهمیت است که امید داریم با در نظر گرفتن دکترای حرفه‌ای بتوانیم از ظرفیت‌های کشور بهره‌مند شویم و شاهد ارتقاء نظام سلامت کشور باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: