کد خبر: ۱۵۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 22
طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در دبیرخانه کنگره بین المللی زیست پزشکی، قرار است سه دوره نخست این کنگره به میزبانی ایران، سال چهارم به میزبانی چین و دوره پنجم در ایتالیا برگزار شود
شفا آنلاین>سلامت>اولین کنگره بین المللی زیست پزشکی کشور ( ICB ) با همکاری انستیتو پاستور ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران از 28 تا 30 آذرماه امسال برگزار می شود.

به گزارش شفا آنلاین،دبیر اجرایی اولین کنگره بین المللی زیست پزشکی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در دبیرخانه کنگره بین المللی زیست پزشکی، قرار است سه دوره نخست این کنگره به میزبانی ایران، سال چهارم به میزبانی چین و دوره پنجم در ایتالیا برگزار شود.

دکتر مجید مسگر طهرانی افزود: 9 محور اصلی برای نخستین دوره این کنگره در موضوعات 'زنان و بهداشت باروری' ، 'ژنتیک پزشکی' ، 'زیبایی؛ چالش ها و چشم اندازها' ، 'تغذیه و سلامت' ، 'نانو زیست فناوری پزشکی' ، 'میکروب شناسی و بیماری های عفونی' ، 'سلول های بنیادی و کاربردهای پزشکی' ، 'سرطان؛ پیشگیری، تشخیص و درمان' و 'متابولیسم و بیماری های متابولیکی' درنظر گرفته شده است.

به گفته وی، فراخوان دریافت مقاله به دبیرخانه این کنگره از 20 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا هفتم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

مسگر طهرانی خاطرنشان کرد: با توجه به این که موفق به دریافت گواهینامه های ایزو 9018 و 9017 ویژه برگزاری محافل علمی بین المللی شده ایم و همچنین با حضور استادان مطرح زیست پزشکی، این کنگره دارای بالاترین امتیاز بازآموزی در سامانه آموزش مداوم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) و آزمایشگاهی ساخت داخل و نمایشگاه بین المللی علوم دارویی را از برنامه های جنبی اولین کنگره زیست پزشکی معرفی کرد.

***ارتباط علوم پایه و علوم بالینی از اتلاف منابع و موازی کاری جلوگیری می کند
مشاور رئیس اولین کنگره بین المللی زیست پزشکی نیز نبود ارتباط میان علوم پایه و علوم بالینی را یکی از خلاهای موجود در جامعه علمی ایران و دنیا دانست و گفت: متاسفانه محققان علوم پایه و رشته های بالینی و پزشکی از یکدیگر فاصله زیادی دارند و هرکدام جداگانه راه خود را می پیمایند.

دکتر سید داور سیادت، برقراری پیوند میان علوم پایه و علوم بالینی را مهم ترین هدف برگزاری اولین کنگره بین المللی زیست پزشکی عنوان کرد و افزود: برقراری ارتباط میان این دو گروه مرجع علمی موجب هم افزایی نیروها و مانع از اتلاف منابع، کارهای تکراری و موازی کاری می شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد ارتباط و همچنین آموزش تازه ترین دستاوردهای حوزه زیست پزشکی به دانشجویان و متخصصان این عرصه، 9 کارگاه آموزشی توسط انستیتو پاستور ایران، یک کارگاه آموزشی به همت مرکز تحقیقات سرطان(Cancer) و یک کارگاه آموزشی به همت مرکز تحقیقات انتقال خون ایران در روزهای برگزاری کنگره بین المللی زیست پزشکی تدارک دیده شده است.

رئیس مرکز تحقیقات میکروبیولوژی انستیتو پاستور افزود: در این همایش، کارگاه های تخصصی 'طراحی داروها' ، 'مهندسی ژنتیک در دو سطح مقدماتی و پیشرفته' ، 'سیستم فاژی' (بیان آنتی بادی ها)، 'کروماتوگرافی مایع' ، 'بیوانفورماتیک و تحلیل داده ها' ، 'کشت سلولی' و 'تغذیه و تعیین جنسیت' با حضور استادان انستیتو پاستور برگزار می شود که شرکت کنندگان در کنگره می توانند از تخفیف 70 درصدی بهره مند شوند.

وی یادآور شد: کارگاه 'تشخیص و جداسازی سلول های سرطانی' نیز با مساعدت مرکز تحقیقات سرطان و کارگاه 'فلوسایتومتری' به همت مرکز تحقیقات انتقال خون ایران در کنگره امسال برگزار خواهد شد.

علاقه مندان به ثبت نام و ارسال مقاله به اولین کنگره بین المللی زیست پزشکی می توانند به وب سایت کنگره به نشانی http://www.icb2017.com مراجعه کنند.

دانشجویانی که تمایل به ارسال مقاله در این کنگره را داشته باشند، علاوه بر کسب نمره آموزشی و اخذ گواهینامه عالی بین الملل (Gold certificate) و از امتیاز بازآموزی نیز بهره مند می شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: