کد خبر: ۱۵۲۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 20
متروی لندن آلوده‌ترین شکل حمل و نقل عمومی در این شهر بوده و در خط متروی ویکتوریا ۲۲ نوع باکتری وجود دارد.

شفاآنلاین>حوادث پزشکی>در یک مطالعه جدید ۹ مورد از تهدیدآمیزترین میکروب‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیکِ جهان در سیستم حمل و نقل لندن شناسایی شد.

به گزارش شفاآنلاین، کارشناسان انگلیسی در بررسی انجام شده دریافتند در مجموع ۱۲۱ گونه باکتری و قارچ در شبکه حمل و نقل لندن کشف شده و در میان آنها ۹ مورد از باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک وجود دارند که اوایل سال جاری سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشداری در مورد آنها صادر کرده بود.

کارشناسان با انجام ۸۰ تست "سوآب" روی دستگیره صندلی‌ها، درها و دیواره‌ها چندین مقاومت آنتی بیوتیکی مختلف را در واگن قطارهای مترو، تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها پیدا کردند. همچنین دیگر مقاومت‌های آنتی بیوتیکی از جمله مواردی که موجب عفونت سینه، خون و ادرار می‌شوند در شبکه حمل و نقل لندن پیدا شده است.

بنابر این گزارش متروی لندن آلوده‌ترین شکل حمل و نقل عمومی(Public transportation) در این شهر بوده و در خط متروی ویکتوریا ۲۲ نوع باکتری وجود دارد.

به نقل از روزنامه ایندیپندنت، در این بررسی مشاهده شد وضعیت تاکسی‌ها در پایتخت انگلیس نسبت به خطوط مترو بهتر بوده اما به طور متوسط ۱۴ نوع باکتری در هر تاکسی وجود دارد. همچنین در اتوبوس‌ها کمترین میزان باکتری‌ها و بیشترین مقدار قارچ وجود دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: