کد خبر: ۱۵۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 30
در این همایش علاوه بر چشم پزشکان ایرانی ،متخصصانی از کشورهای آلمان، آمریکا، کانادا و مکزیک نیز حضور دارند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بیمارستان فوق تخصصی چشم خاتم الانبیا (ص) دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همایش بین المللی تازه های جراحی آب مروارید با حضور 500 چشم پزشک از سراسر ایران و برخی کشورها در مشهد برگزار می شود.

به گزارش شفا آنلاین،اکبر درخشان افزود: این همایش بین المللی سوم تا پنجم خردادماه امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کاتاراکت یا آب مروارید(Cataracts) شایع ترین بیماری چشمی است که در سنین بالا بروز می یابد، اظهار کرد: سالانه یک هزار عمل جراحی آب مروارید در این بیمارستان انجام می شود.

وی بیان کرد: بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیای مشهد مجهزترین و بزرگترین مرکز فوق تخصصی شمال شرق کشور است که با 49 متخصص، بیشترین دستیار تخصص چشم پزشکی در کشور پس از تهران را دارد.

وی خاطر نشان کرد: سالانه 152 هزار نفر به درمانگاه چشم پزشکی(Ophthalmology) بیمارستان خاتم الانبیاء مشهد برای دریافت خدمات چشم پزشکی مراجعه می کنند.

وی تعداد مراجعه کننده به اورژانس(Emergency) چشم پزشکی بیمارستان خاتم الانبیا را 100 هزار نفر در سال عنوان کرد و افزود: سالانه 39 هزار عمل جراحی چشم در این بیمارستان انجام می شود.

دبیر عملی همایش بین المللی تازه های جراحی آب مرواید نیز گفت: در این همایش علاوه بر چشم پزشکان ایرانی ،متخصصانی از کشورهای آلمان، آمریکا، کانادا و مکزیک نیز حضور دارند.

دکتر سیامک زارعی افزود: یکی از بیشترین عمل های جراحی در حوزه چشم پزشکی عمل جراحی آب مروارید است که در ایران انجام می شود و کیفیت این عمل در ایران مشابه کشورهای پیشرفته است.

وی خاطر نشان کرد: آب مروارید یکی از بیماریهای چشمی است که با بالا رفتن سن ایجاد می شود و در اثر کدورت عدسی چشم ایجاد می شود که اگر عمل نشود، باعث افت دید فرد می شود.

به گفته وی نوعی دیگر از بیماری آب مرواید به صورت ارثی در کودکان ایجاد می شود.

پزشک فوق تخصص جراحی چشم نیز در این نشست گفت: بیماری آب مروارید از سن 45 سالگی آغاز می شود و به طور معمول در سنین 60 سال بیمار نیاز به عمل جراحی دارد.

دکتر محمدرضا صداقت افزود: عمل جراحی آب مروارید به صورت سرپایی و با بی حسی انجام می شود که طول مدت بستری بیمار برای این عمل جراحی حدود شش ساعت به طول می انجامد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شرق کشور دارای هشت هزار دانشجو و افزون بر 17 هزار کارمند بهداشتی و درمانی است.

بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد با داشتن 68 تخت بیمارستانی هم اکنون بزرگترین و مجهزترین بیمارستان چشم پزشکی شمال شرق کشور به شمار می رود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: