کد خبر: ۱۴۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 12
معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در جهت تعالی فرهنگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، کارکنان و اساتید فعالیت می کنند و درصددیم تا با برگزاری جشنواره فرهنگی، روزی فرهنگ سلامت، گفتمان غالب در فرهنگ شود
شفا آنلاین>سلامت>رییس هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: فرهنگ اتمسفری است که در آن زندگی می کنیم و امیدوارم فرهنگ سلامت روزی گفتمان غالب در فرهنگ شود.

به گزارش شفا آنلاین، محمدرضا فراهانی روز چهارشنبه در نشست خبری هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت اظهار داشت: معاونت فرهنگی(Cultural) دانشجویی وزارت بهداشت در جهت تعالی فرهنگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، کارکنان و اساتید فعالیت می کنند و درصددیم تا با برگزاری جشنواره فرهنگی، روزی فرهنگ سلامت، گفتمان غالب در فرهنگ شود.

وی ادامه داد: فرهنگ سلامت(Health) از مولفه های اجتماعی موثر در فرهنگ است که این فرهنگ، بایدها و نبایدهای حوزه سلامت را بیان می کند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت افزود: در دنیای معاصر از هنر برای انتقال مفاهیم و تثبیت رفتارها استفاده می شود ما نیز به فرهنگ سلامت توجه کردیم و از اهالی هنر خواستیم تا با برگزاری جشنواره فرهنگی به ثبیت این گفتمان کمک کند.
وی گفت: هدف اصلی جشنواره در بحث فرهنگ و هنر با موضوعات عام بوده و هدف دوم ارتقای فرهنگ سلامت است که مخاطبان ما دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و جامعه پزشکی است.

فراهانی با اشاره به نقش هنر در جامعه افزود: در جامعه ای که هنر نقش و جایگاه برتری داشته باشد، آن جامعه بهتر خواهد بود چون با زبان هنر می توان بسیاری از مفاهیم را منتقل کرد و میزان درک از لذت های هنری بیشتر خواهد بود. همچنین دانشجویان و جامعه پزشکی درک بیشتری از هنر پیدا خواهند کرد.

رییس جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت افزود: با نگاه عمیق و روشن نسبت به این حوزه ورود پیدا کردیم و جشنواره را در پنج بخش شامل تجسمی، ادبی، فیلم، تئاتر و موسیقی برگزار کردیم که 41 هزار و 400 اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسید.
وی گفت: بیش از 200 نفر از مفاخر، کار داوری آثار را داشته اند همچنین بیش از یکهزار و 500 مهمان در این جشنواره خواهیم داشت.

فراهانی با بیان اینکه جشنواره از 25 تا 30 فروردین ماه برگزار می شود، افزود: در این هفته فرهنگی نمایشگاهی از آثار خواهیم داشت و نیز تقدیر از پیشکسوتان هنر در رشته های مختلف و برگزاری کارگاه ها و سه اختتامیه در این هفته برگزار می شود.

در پایان این نشست از پوستر هشتمین جشنواره(Festival) فرهنگی وزارت بهداشت با حضور دبیران بخش های مختلف رونمایی شد.
برچسب ها: جشنواره ، سلامتی ، فرهنگ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: