کد خبر: ۱۴۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 06
بنا بر برنامه ششم توسعه امسال، برای نخستین بار رقم ۲۰ میلیاردی برای ساخت و نوسازی خوابگاه تخصیص یافته است تا این بودجه در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از تخصیص بودجه برای نخستین بار به وزارت بهداشت برای احداث و نوسازی خوابگاه برای دانشجویان علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،محمد رضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه شهرداری برای ساخت خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی بخشی از مسئولیت‌های برنامه عملیاتی را در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بر عهده گرفت، گفت: سال گذشته ۲۰ درصد از مسئولیت خوابگاه‌ها را به شهردار خوابگاه واگذار کردیم، امسال نیز این میزان ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: تحلیل واگذاری خوابگاه‌ها به شهرداران خوابگاه در دستور کار قرار گرفته تا تأثیرات مثبت و منفی آن بررسی شود، اما با توجه به بازخور‌دهای مثبت این اقدام امسال نیز توسعه پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها در سال جدید عنوان کرد: سال گذشته احداث ۲۱ خوابگاه را آغاز کردیم و امسال در سه ماهه پایانی دولت یازدهم خوابگا‌هی در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد که با احداث این خوابگاه‌ها ۱۰ هزار ظرفیت جدید برای دانشجویان علوم پزشکی کشور ایجاد می‌شود.

فراهانی اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه مصوبه‌ای وجود داشت که به موجب آن دانشگاه‌ها از تصدی‌گری خوابگاه‌ها خارج می‌شدند، اما در طول این برنامه نشان داده شد این کار مشکلاتی از نظر فرهنگی ایجاد می‌کند و تبعاتی به دنبال دارد.

وی با اشاره به تغییر این حکم در برنامه ششم توسعه عنوان کرد: به دلیل مشکلات به وجود آمده عکس مصوبه برنامه پنجم توسعه در برنامه ششم در دستور کار قرار گرفت. بر اساس این حکم، منابعی برای ساخت خوابگاه‌هایی مثل خوابگاه متأهلی در اختیار دولت قرار می‌گیرد و می‌توان برای ساخت خوابگاه به صورت دولتی اقدام کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه برای نخستین بار بودجه میلیاردی برای نوسازی و بازسازی خوابگاه‌ها در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته، عنوان کرد: بنا بر برنامه ششم توسعه امسال، برای نخستین بار رقم ۲۰ میلیاردی برای ساخت و نوسازی خوابگاه تخصیص یافته است تا این بودجه در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: