کد خبر: ۱۴۶۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 20
بیمار مرد 56 ساله بود که به دلیل تنگی نفس و خستگی زودرس هنگام فعالیت، به این مرکز مراجعه کرد و پس از بررسی‌های اولیه بیماری چسبندگی پرده قلب تشخیص داده شد.
شفا آنلاین>سلامت>جراحان بیمارستان روحانی بابل چسبندگی پرده قلب بیمار 56 ساله را برای نخستین بار در این مرکز، با عمل جراحی درمان کردند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر حمیدرضا وفایی رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان روحانی بابل گفت: بیمار مرد 56 ساله بود که به دلیل تنگی نفس و خستگی زودرس هنگام فعالیت، به این مرکز مراجعه کرد و پس از بررسی‌های اولیه بیماری چسبندگی پرده قلب تشخیص داده شد.

وی افزود: بیمار تحت عمل موفقیت آمیز جراحی قلب باز که برای نخستین بار در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شد، قرار گرفت و با حال عمومی خوب از این مرکز مرخص شد.

رئیس بخش جراحی(Depression) قلب بیمارستان روحانی بابل گفت: چسبندگی پرده قلب که در علم پزشکی پریکاردیت فشارنده نامیده می شود، اختلال نادری است که به دلیل سابقه عمل جراحی قلبی، رادیوتراپی و عفونتهایی مثل سل ممکن است ایجاد شود.

دکتر وفایی افزود: با پیشرفت این بیماری مشکلاتی شامل تنگی نفس در هنگام فعالیت، سرفه و تنگی نفس در وضعیت خوابیده برای بیمار ایجاد می شود که در صورت بی توجهی پرده چسبنده ضخیم تر شده و به قلب فشار وارد می کند.
برچسب ها: تنگی نفس ، جراحی ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: