کد خبر: ۱۴۵۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 13
حفظ رابطه عاطفی سالم که شامل زندگی جنسی سالم هم می‌شود به کارکنان کمک خواهد کرد
شفا آنلاین:ظاهرا زندگی جنسی رضایت‌بخش می‌تواند به زندگی کاری شادتر و مولدتر بینجامد. دست‌کم این نتیجه یک بررسی جدید بر روی ۱۵۹ کارمند متاهل است که برای دو هفته روزانه مورد پرسش قرار گرفته بودند.

به گزارش شفا آنلاین:افرادی که آمیزش جنسی <Sexual intercourse>داشتند، در روز بعد در سر کار خلق‌وخوی بهتری داشتند و این امر به میزان بالاتر تعهد کاری و رضایت شغلی انجامیده بود.


کیت لیویت، سرپرست این پژوهش و استادیار کالج بازرگانی دانشگاه ایالتی اورگون گفت: «حفظ رابطه عاطفی سالم که شامل زندگی جنسی سالم هم می‌شود به کارکنان کمک خواهد کرد شادمان و متعهد به کارشان باقی می‌ماند. این بررسی که نتایج آن در ژورنال Managemenمنتشر شده است، به گفته لیویت نشان‌دهنده آسیب‌های ناشی از استرس مربوط به کار در زندگی جنسی کارکنان هم بود و این یافته بر اهمیت باقی گذاشتن کار در اداره و جدا کردن زندگی شخصی از آن بود.

لیویت گفت: «این یافته‌ها یادآور سودمندی‌های اجتماعی، عاطفی و فیزیولوژیک فعالیت جنسی است و اولویت آن است.»

لیویت یادآور شد که فعالیت جنسی باعث آزادی گروهی از هورمون‌ها می‌شود که در احساسات مربوط به پاداش، پیوند و دلبستگی اجتماعی نقش دارند و به‌این‌ترتیب آمیزش جنسی را می‌توان یک بالابرنده طبیعی خلق و خو دانست. همچنین یافته‌های این بررسی به شواهد درباره اهمیت ایجاد تعادل میان کار و زندگی افزوده می‌شود.

لیویت گفت: «تکنولوژی‌های ارتباطی امروزی ما را وسوسه می‌کند که به‌طور مداوم از آن‌ها استفاده کنیم، اما احتمالا بهتر است در صورت امکان برای زمان‌هایی خودمان را از آن‌ها دور نگهداریم. کارفرمایان نیز باید کارکنانشان را تشویق کنند که پس از ساعت‌ها کار کاملا خودشان را از آن جدا کنند.»سپید
منبع: HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار