کد خبر: ۱۴۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 07
به گفته متخصصان زنان و زایمان دو اتفاق مهم در زندگی خانم‌ها می‌تواند باعث تغییر شکل و اندازه واژن شود.
شفا آنلاین>سلامت جنسی>اغلب خانم‌ها معتقدند که داشتن روابط جنسی زیاد باعث گشادی واژن می‌شود. درحالی که به گفته متخصصان زنان و زایمان دو اتفاق مهم در زندگی خانم‌ها می‌تواند باعث تغییر شکل و اندازه واژن شود. 

به گزارش شفا آنلاین،به گفته دکتر آزیتا صفارزاده‌کرمانی، متخصص زنان و زایمان، فوق‌تخصص نازایی(Infertility) و لاپاراسکوپی(laparoscopy) و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، این باور که نداشتن رابطه جنسی(Sex) برای مدت طولانی،‌ باعث تنگ شدن واژن می‌شود، درست نبوده و متخصصان این عقیده را رد می‌کنند.

این متخصص زنان ادامه داد: «واژن خانم‌ها خاصیت ارتجاعی دارد و بعد از هر بار رابطه جنسی، دوباره به حالت ابتدایی خود بازمی‌گردد. از این رو این باور که خانم‌هایی که کمتر تجربه رابطه جنسی دارند، واژن تنگ‌تری دارند و برعکس، خانمی که واژن گشادی دارد روابط جنسی زیادی داشته است، اشتباه است.»

وی با تاکید بر اینکه  واژن به طور عادی زنان در اثر رابطه جنسی نرمال گشاد نمی‌شود، گفت: «دو اتفاق در زندگی خانم‌ها می‌تواند باعث تغییر در شکل و اندازه واژن شود که یکی زایمان است و دیگری افزایش سن.»

دکتر صفارزاده در این خصوص توضیح داد: «نتایج برخی مطالعات نشان می‌دهد بعد از زایمان واژن تغییرات زیادی می‌کند و گاهی شش ماه طول می‌کشد تا دوباره به حالت اول پیش از زایمان برگردد. در خانم‌هایی که در سن پایین زایمان طبیعی می‌کنند نیز بعد از مدتی، واژن دوباره تنگ می‌شود که البته ممکن است زمان زیادی طول بکشد. ضمن اینکه با افزایش سن، سطح هورمون‌ها دچار تغییر چشمگیر شده و در پی آن دیواره‌های واژن نازک می‌شوند و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهند. احساس تنگی واژن که گاهی اوقات در خانم‌ها ایجاد می‌شود، اغلب در اثر خشکی واژن و عدم تحریک آنها پیش از رابطه جنسی است.»

وی درنهایت خاطرنشان کرد: «خوشبختانه با انجام تمرینات کگل قابلیت ارتجاعی واژن در هر سنی قابل بازگشت است. از این رو به زنان توصیه می‌شود که حتما این نوع تمرینات را در برنامه هفتگی خود قرار دهند.»

برچسب ها: رابطه جنسی ، واژن ، نازایی
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
yasna
|
France
|
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
خواستم بدونم سکس بیش ازحد هم باعث سیاهی کشاله ران وواژن میشود?
مدیر پایگاه   .تیرگی واژن، کشاله ران و ناحیه شرمگاهی که بیشتر به رنگ قهوه ای
تیره یا خاکستری دیده می شود اغلب در افراد چاق مبتلا به بیماری دیابت،
بیماری آدسونس، مشکلات هیپوفیز، کم کاری تیروئید یا کسانی که تحت درمان
هورمون رشد هستند دیده می شوداین مساله ربطی به رابطه جنسی ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
دلیل گشادی واژن تنگ بعد از مدتی که نه افزایش سن داشته و نه زایمان کرده چیست؟با این توضیح که در ابتدا تا مدتی تنگ و بعد از مدتی خیلی گشاد میشود
مدیر پایگاه تشخیص گشادی واژن باید توسط متخصص انجام شود گشادی واژن بدون انجام زایمان طبیعی، علتی جز ژنتیک ندارد و گاه حتی ممکن
است عدم تناسب بین آلت مرد و واژن زن (کوچک بودن آلت مرد ) علت اصلی ایجاد
احساس گشادی واژن باشد.می توانید با مراجعه با متخصص از روشهای درمانی مختلف کمک بگیرید
حسینی
|
-
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
سلام برای بزرگ کردن آلت کوچک نزد چه دکتری برویم؟
مدیر پایگاه
باسلام
به ارولوژیست مراجعه کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۵
0
0
ببخشید آیا امکان داره که رابطه خشن و ضربات آن باعث تغییر شکل سلولهای گردن رحم بشه یا دلیل اون به ویروس hpv ربط داره؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
سلام ایا داشتن رابطه جنسی باعث تغییر شکل بیرونی شرمگاه میشود؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: