کد خبر: ۱۴۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 28
این عفونت‌ها توسط باکتری انتروباکتریاسه که به چندین گروه آنتی‌بیوتیکی مقاوم شده‌اند ایجاد می‌شوند.
شفا آنلاین:طبق تحقیقی که اخیرا منتشر شده، از سال 2007 میلادی تاکنون، نوعی عفونت باکتریایی مقاوم به آنتی‌بیوتیک در میان کودکان آمریکایی رشد 700 درصدی داشته است.

به گزارش شفا آنلاین: این عفونت‌ها توسط باکتری انتروباکتریاسه که به چندین گروه آنتی‌بیوتیکی مقاوم شده‌اند ایجاد می‌شوند. محققان پس از ارزیابی اطلاعات جمع‌آوری شده طی 8 سال اعلام کرده‌اند که این عفونت‌ها با دوره طولانی بستری بیمارستانی و خطر بالای مرگ و میر در گروه کودکان مرتبط هستند. دکتر شارون مروپول، سرپرست مطالعه می‌گوید: «افزایش غیرقابل باور مقاومت آنتی‌بیوتیکی، قدرت ما را در درمان عفونت‌های کودکان تهدید می‌کند.


 راه‌حل کنترل چنین تهدیدی، رعایت نکاتی نظیر تجویز آنتی‌بیوتیک فقط در موارد ضروری و نیز پرهیز از تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها در حیوانات سالم برای اهداف کشاورزی است. برای ارزیابی وضعیت، گروه مطالعاتی، اطلاعات جمع‌آوری شده از 94 هزار کودک زیر 18 سالی را که در یکی از 48 بیمارستان ملی آمریکا بین سال‌های 2007 تا 2015 میلادی به‌دلیل عفونت انتروباکتر تحت درمان قرار گرفته بوده‌اند بررسی کردند. محققان دریافتند که تا سال 2015 میلادی، 5/1 درصد از این عفونت‌ها به آنتی‌بیوتیک مقاوم شده بودند و این میزان در سال 2007 میلادی فقط 2/0 درصد بوده است. این اعداد به معنای رشد 700 درصدی طی 8 سال است. 20 درصد از کودکان با مشکل عفونت‌های مقاوم به درمان، بستری طولانی‌تر از معمولی در بیمارستان داشتند. اغلب عفونت‌های مقاوم به درمان قبل از مراجعه بیمار به بیمارستان برای درمان شکل می‌گیرند. اطلاعات به دست آمده طی این تحقیق، در شماره 23 فوریه نشریه بیماری‌های عفونی اطفال به چاپ رسیده است.سپید
منبع: PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: