کد خبر: ۱۴۳۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 26
معمولاً همه ساله در بهمن و اسفند ماه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به جهت جذب نقدینگی سودهای سپرده خود را افزایش می دهند.

شفا آنلاین: پرداخت هدیه افتتاح حساب به سپرده های سرمایه گذاری مجدد در برخی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری رواج پیدا کرده است.

به گزارش شفا آنلاین، معمولاً همه ساله در بهمن و اسفند ماه بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به جهت جذب نقدینگی سودهای سپرده خود را افزایش می دهند.

افزایش نرخ سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری نیز بر خلاف قوانین موجود بوده و بانک ها و موسسات از راههایی استفاده می‌کنند که کشف پرداخت سود سخت شود.

یکی از راه هایی که چند سال پیش به شدت رواج پیدا کرده بود پرداخت سود هدیه در ابتدای افتتاح سپرده سرمایه‌گذاری بود.

به نظر می رسید این روش منسوخ شده و دیگر بانکها و موسسات مالی و اعتباری از این روش استفاده نکنند. اما در چند روز گذشته بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ما به نظر می‌رسد برخی بانک ها و موسسات مجدد اند این رویه را در پیش گرفته اند.

بر اساس یکی از طرح‌های در یکی از بانک های خصوصی سپرده شش ماهه به نرخ هایی متناسب با قوانین موجود و بخشنامه های بانک مرکزی که همان ۱۵ درصد است افتتاح می‌شود. به جهت تشویق مشتریان به افتتاح این گونه حساب ها در همان روز افتتاح حساب یا دو روز بعد سودی معادل ۳ تا ۵ درصد نیز به عنوان هدیه به حساب مشتری واریز می شود.

به گزارش سایت اخبار بانک، البته برای اینکه کشف پرداخت سود هدیه کمی سخت شود بانک ها و موسسات مالی و اعتباری حساب دیگری را برای مشتری باز کرده و سود هدیه را به آن حساب واریز میکنند. بانک مرکزی نیز معمولاً در برابر این تخلف آشکار اقدامی نکرده و چشم خود را به روی این حقیقت می بندد.
 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: