کد خبر: ۱۴۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 16
. تراکم ماموگرافیک بالا یا همان سفتی بافت پستان، به عنوان یک ریسک فاکتور برای سرطان پستان شناخته شده اما راهی که این سفتی در ایجاد سرطان مشارکت می‌کند مشخص نیست.
شفا آنلاین:زیست‌شناسان دانشگاه منچستر کشف کرده‌اند که بافت پستان دارای یک ساعت بدنی 24 ساعته است و چند صد ژن در این چرخه روزانه تنظیم می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر کوینگ جون منگ و همکارانش در دانشگاه منچستر شواهد اولیه‌ای را از ارتباط بین بیولوژی پستان (از جمله خطر ابتلا به سرطان پستان) و ساعت بدنی ارائه کرده‌اند. آنها دریافته‌اند که پیر شدن بافت پستان نقش مرکزی را در کنترل این ساعت بازی می‌کند. به نظر می‌رسد که با پیر شدن، بافت پستان سفت‌تر می‌شود و این می‌تواند به این دلیل باشد که ساعت بدنی آن ضعیف‌تر می‌شود.

تراکم ماموگرافیک بالا یا همان سفتی بافت پستان، به عنوان یک ریسک فاکتور برای سرطان پستان شناخته شده اما راهی که این سفتی در ایجاد سرطان مشارکت می‌کند مشخص نیست.
دکتر منگ و همکارانش دریافته‌اند که سفتی بافت در عدم تنظیم مناسب مربوط به پیری، هم در ساعت بدنی و هم در عملکرد سلول‌های بنیادی در بافت پستان دخالت دارد. آنها دریافته‌اند که برخی از ساعت‌ها، ژن‌های درون بافت پستان را که در تشکیل تومور دخیل هستند هدف قرار می‌دهد. این امر بر جذابیت اهمیت سلول‌های بنیادی در ایجاد سرطان پستان می‌افزاید.

 در نهایت می‌توان گفت که قدرت ساعت درون سلول‌های پستان به سفتی زیستی بافت پستان بستگی دارد. این ساعت بدنی برای تولید سلول‌های بنیادی پستان مورد نیاز است. تضعیف شدن این ساعت در زمان پیری می‌تواند سلول‌های بنیادی طبیعی را کاهش دهد و موجب سرطانی شدن بافت شود. آنها برخی از ژن‌های هدف ساعت بدنی درون بافت پستان را شناسایی کرده‌اند که مشخص شده در تشکیل تومور دخالت دارند. این اولین بار است که این ارتباط بیولوژیک نشان داده می‌شود.سپید
منبع: Stem Cel- News
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: