کد خبر: ۱۴۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 07
افزایش هورمون‌های مردانه، شایع‌ترین اختلال غدد درون‌ریز خانم‌ها در سن باروری است که میزان شیوع آن ۸ درصد است؛ یعنی از هر ۱۲ نفر خانم یک نفر مبتلا به آن است

شفا آنلاین>سلامت جنسی>افزایش هورمون‌های مردانه، شایع‌ترین اختلال غدد درون‌ریز خانم‌ها در سن باروری است که میزان شیوع آن ۸ درصد است.

به گزارش شفا آنلاین،افزایش هورمون‌های مردانه، شایع‌ترین اختلال غدد درون‌ریز خانم‌ها در سن باروری است که میزان شیوع آن ۸ درصد است؛ یعنی از هر ۱۲ نفر خانم یک نفر مبتلا به آن است. یکی از عوارض مهم این بیماری، افزایش رویش مو در صورت و بدن و افزایش ریزش موهای سر است. بد نیست بدانید عامل طاسی در مردان، هورمون تستسترون است و بعضی از خانم‌هایی که دچار افزایش هورمون‌های مردانه هستند به طاسی مبتلا می‌شوند.
این بیماران بارها به از بین بردن موهای زائد اقدام می‌کنند، ولی به علت درمان نشدن عامل اصلی که همان افزایش میزان هورمون‌های مردانه است، مجدد موهای زائد رشد خواهند کرد.
هورمون‌های مردانه در خانم‌ها توسط غدد فوق‌کلیه و تخمدان‌ها تولید می‌شوند. ولی بافت چربی در خانم‌ها نیز می‌تواند هورمون‌های مردانه ضعیف را به هورمون‌های مردانه قوی تبدیل کند. هورمون‌ها، بافت‌ها و اعضای مختلف را می‌توانند تحت تاثیر قرار دهند و سبب ظهور علائم و نشانه‌های خاصی شوند. در بدن خانم‌ها پنج نوع هورمون مردانه وجود دارد که عبارتند از: تستسترون، دی هیدرواپی آندرسترون سولفات، دی هیدرواپی آندرسترون، آندروستندیون و آندروستندیول. تخمدان‌ها ۲۵ درصد تستسترون، ۵۰ درصد آندروستندیون و ۲۰ درصد دی‌هیدرواپی آندرسترون موجود در گردش خون را تولید می‌کنند. مطلب مهم تبدیل آندروستندیون و مقداری از دی‌هیدرواپی آندرسترون در بافت چربی به تستسترون است.

بنابراین خانم‌هایی که دارای بافت چربی زیادی هستند، میزان هورمون تستسترون آنها بیشتر است. هورمون‌های مردانه موقعی می‌توانند اثرات خود را اعمال کنند که بتوانند روی گیرنده‌های خود در سلول‌ها بنشینند یا به آنها متصل شوند. از پنج هورمون مردانه فوق فقط تستسترون و دی‌هیدرواپی آندرسترون است که می‌توانند گیرنده‌های خود را فعال کنند. در خانم‌ها که در سن باروری هستند، ۲۵ درصد تستسترون موجود در گردش خون از تخمدان‌ها و ۲۵ درصد آن نیز از غدد فوق‌کلیه منشا می‌گیرند. بقیه ۵۰ درصد در بافت چربی از سایر هورمون‌های مردانه ساخته می‌شود.

هورمون‌ها مسئول ایجاد خصوصیات هستند و باعث افتراق جنسیت جنین می‌شوند. اگر جنین از نظر ژنتیک پسر ولی فاقد هورمون مردانه باشد، به شکل دختر متولد خواهد شد. هورمون‌های مردانه باعث می‌شوند هنگام بلوغ خصوصیات مردانه ظاهر شود که به آنها خصوصیات جنسی ثانویه می‌گویند. در یک پسر اگر بعد از تولد به علت مشکلاتی، هورمون مردانه تولید نشود، خصوصیات جنسی مردانه در آنها ظاهر نمی‌شود. اگر در خانمی هم هورمون‌های مردانه افزایش یابد سبب ایجاد علائم مردانه خواهد شد که بعضی از این علائم غیرقابل برگشت هستند.

علل افزایش میزان هورمون‌های مردانه در خانم‌ها زیاد است و سردسته آنها بیماری تخمدان پلی‌کیستیک است که در آن هر دو تخمدان پر از کیست هستند، اما خانم‌ها نباید آن را با بیماری کیست تخمدان اشتباه بگیرند. همچنین بعضی از بیماری‌های غدد فوق‌کلیه مثل پرکاری آن سبب افزایش هورمون‌های مردانه می‌شود. یک علت مهم دیگر که کم هم نیست، مصرف هورمون‌های مردانه به اشکال مختلف است که شایع‌ترین آن در ورزشکاران برای بدنسازی است. بنابراین عضلانی شدن با دارو و مکمل، تاوان سختی دارد که گاهی هم غیرقابل جبران است. (ناباروری ازجمله عوارض این داروهاست)

انواع منابع تولید تستوسترون
در مردان، بیضه ها مسئول تولید تستوسترون می باشند و توسط غده هیپوفیز مقدار آن کنترل می شود.
در زنان، تخمدان، جفت و غده آدرنال (فوق کلیه) مقدار کمی از این هورمون را تولید می کنند.
تستوسترون برای تقویت استخوان ها و عملکرد تخمدان ها در زنان، به صورت داروی تزریقی و یا خوراکی نیز دریافت می شود.
تستوسترون در بدن از کلسترول ایجاد می شود. در حقیقت یک رژیم با چربی و پروتئین بالا می تواند سطح تستوسترون را زیاد کند.
مهم ترین علت افزایش هورمون تستوسترون در زنان، عدم تعادل هورمونی می باشد که در هر سنی می تواند رخ دهد.

داروهای افزایش دهنده تستوسترون
داروهای استروئیدی
فنی توئین (داروی درمان صرع)
دانازول (برای آندومتریوز و کیست سینه)
تستوسترون
استروئید آنابولیک (برای کم خونی، سرطان سینه، کاهش وزن ناشی از بیماری و استئوپروز)
گلوکوکورتیکوئید (داروی ضدالتهاب)
مینوکسیدیل (درمان پرفشاری خون)
سیکلوسپورین (درمان عفونت و سرطان)
سندرم تخمدان پلی کیستیک شایع ترین علت افزایش هورمون تستوسترون در زنان است

علائم افزایش تستوسترون در زنان
ریزش مو
هیرسوتیسم (موهای زائد)
طاس شدن
افزایش وزن بی دلیل
خصوصیات مردانه
افزایش توده عضلانی
آکنه
پرخاشگری
تحریک پذیری
قاعدگی نامنظم و یا نداشتن قاعدگی
کاهش اندازه سینه
بم شدن صدا
خشونت پوست
تعریق غیرعادی
نوزاد کوچک (اگر مقدار این هورمون در بارداری زیاد شود)
غدد فوق کلیوی

بیماری های شایع افزایش دهنده تستوسترون در زنان
اختلالات غده آدرنال (فوق کلیه)
بیماری های مربوط به تخمدان، مثلا سندرم تخمدان پلی کیستیک شایع ترین علت افزایش این هورمون در زنان است و علائم آن شامل: افزایش وزن، وجود صفات مردانه، تخمک گذاری و عادت ماهیانه نامنظم می باشد.

دیابت
بیماری های نادر افزایش دهنده تستوسترون دز زنان
آکرومگالی (تولید زیاد هورمون رشد قبل از بلوغ)
اختلالات نئوپلاسم غده آدرنال
سندروم کوشینگ (افزایش هورمون کورتیزول)
سندرم کان (افزایش هورمون آلدوسترون)
کوتولگی
ژیگانتیسم یا غول آسایی (تولید زیاد هورمون رشد بعد از بلوغ)
تومور غده فوق کلیه تولیدکننده آندروژن
تومور تخمدان
هیپرپلازی مادرزادی آدرنال
اختلالات تیروئیدی

درمان
کاهش وزن اضافی در افراد چاق، باعث کاهش هورمون مردانه می شود.
تیغ، اپیلاسیون، کرم موبر و بند انداختن درمان موقتی برای موهای زائد است.
رعایت رژیم غذایی سالم : میوه ها، سالاد، ماهی، مرغ و آجیل می تواند میزان تستوسترون را کاهش دهد.
محدودیت در مصرف کربوهیدارت و شکر، زیرا این ها باعث افزایش قند خون می شوند و تولید تستوسترون را پنهان می کنند.
داشتن خواب کافی
کاهش استرس
انجام ورزش مرتب : بعد از ۴۵ دقیقه ورزش کردن، میزان کورتیزول بدن بالا می رود و باعث کاهش تولید تستوسترون می گردد. اگر میزان تستوسترون بدنتان زیاد است، از وزنه برداری خودداری کنید چراکه باعث افزایش ناخواسته عضله می گردد.
طب سوزنی:این طب باعث تولید زیاد استروژن و کاهش میزان تستوسترون می گردد.
استفاده از هورمون درمانی : هورمون درمانی در زنان، برای تعادل هورمون های استروژن، تستوسترون و پروژسترون مفید می باشد. اما در برخی موارد، این روش درمانی باعث مشکلات دیگری می شود.
مصرف ویتامین ها هر روز که همراه با مکمل "روی” باشد.
مصرف گیاهان فیتواستروژن مانند: کوهاش سیاه.
شیرین بیان درمان کننده سندرم تخمدان پلی کیستیک است. شیرین بیان باعث افزایش کورتیزول و استروژن و کاهش تستوسترن می گردد.
گیاه صدتومنی: باعث افزایش تولید پروژسترون می گردد و برای تخمک گذاری مفید می باشد.
هورمون‌های مردانه سبب رویش موی صورت، بدن و باعث ریزش موی سر می‌شوند. البته خانم‌ها هیچ وقت دچار طاسی سر نمی‌شوند چون فاقد هورمون مردانه به مقدار زیاد هستند. اگر در خانمی میزان هورمون‌های مردانه افزایش یابد، موهای سر وی شروع به ریزش می‌کند و موهای صورت و بدن افزایش می‌یابند.
تاثیر روی پوست: هورمون‌های مردانه با اثر روی غدد چربی پوست، سبب ایجاد جوش صورت و تنه می‌شوند. یکی از علائم اولیه بلوغ در پسرها جوش صورت است.
تاثیر روی طناب‌های صوتی: هورمون‌های مردانه سبب رشد طناب‌های صوتی و کلفت شدن صدا می‌شوند. در خانم‌هایی که دارای هورمون‌های مردانه زیاد هستند، صدا کم‌کم کلفت می‌شود و متاسفانه این موضوع از جمله مواردی است که حتی پس از درمان همچنان باقی می‌ماند.
تاثیر روی دستگاه تناسلی: هورمون‌های مردانه زیادی سبب رشد کلیتوریس در خانم‌ها می‌شود که اگر زیاد باشد، سبب ایجاد مشکلات بعدی خواهد شد.
تاثیر بر رحم: اگر میزان هورمون‌های مردانه زیاد شود عادت ماهانه را به هم می‌زند. در ضمن مشخص شده است وجود مقادیر زیادی از هورمون مردانه در طولانی مدت سبب افزایش خطر سرطان رحم می‌شود.
با این حساب تشخیص و درمان بموقع این بیماری اهمیت زیادی دارد. گاهی بعضی خانم‌ها فقط دارای یک افزایش مختصر در موهای بدن هستند که پس از بررسی مشخص می‌شود سرطان تخمدان دارند. در ضمن در مواردی که علت بیماری خوش‌خیم است، اگر درمان دیر صورت بگیرد، خانم مبتلا به علائم مرده‌زایی می‌شود که حتی پس از درمان نیز برای وی مشکل ساز خواهد شد.
از طرفی به منظور تشخیص دقیق افزایش هورمون‌های مردانه در خانم‌ها معمولا باید بررسی‌های آزمایشگاهی اولیه انجام شود که در برخی مواقع این بررسی‌ها پیچیده هستند. در صورت لزوم از روش‌های تصویر‌برداری نیز استفاده می‌شود. درمان هم معمولا توسط داروهای خوراکی است که اثرات بهبود بالینی معمولا شش تا ۱۲ ماه پس از مصرف دارو ظاهر می‌شوند. نکته بسیار مهم این که در طول درمان باید از روش‌های جلوگیری از حاملگی قطعی استفاده کرد، چون داروهایی که تجویز می‌شوند روی جنین اثرات سوء شدیدی دارند.
برچسب ها: سلامت ، جنسی ، هورمون
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۲
ناشناس
|
Indonesia
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
0
0
خیلی عالی بود، بسایر متشکر
خاطره
|
Afghanistan
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
سلام من ۲۸سال عمر دارم تقریبا ۱۰ یا اضافه تراز۱۰میشود که پریود نمیشم رفتم نزد پزشک مدت یک سال برایم قرص های ضد بارداری توصیه کرد نتیجه گرفتم و بعداز یکسال دوباره پریود نشدم تعین هورمون کردم بلاخره در دماغ یک غده موجود بوده توسط عمل جراحی گرفتند و مدت یکسال بعدازعمل جراحی آمپول ساندوستاتین ۲۰ملی گرام زرق کردم دوباره آزمایش دادم سویه هورمون های مردانه گفته پایین نامده دوبابرای برای یکسال از آمپول ساندوستاتین۳۰ملی گرام توصیه کردن هنوزهم ادامه دارد ولی نتیجه مطلوب نگرفتم جثه و بینی دست ها وپاهایم خیلی رشد کردند پریودهم بند است شما بگید لطفا چی کار کنم
مدیر پایگاه دکتر فرزانه فرخ زاد متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری


شما باید همزمان تحت نظر متخصص غدد و متخصص زنان قرار گیرید به نظر
میرسد مشکل شما مربوط به هیپوفیز است

بهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
سلام. من مبتلا به جوش صورت در ناحیه پایین صورت هستم که این آکنه ها حدود یک هفته قبل از پریود تشدید می شوند و یک هفته بعد از اتمام آن کم می شوند. این چرخه هر ماه تکرار می شود. آیا ممکن است به دلیل افزایش سطح آندوژن باشد؟
min
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
0
0
سلام من ریزش مو و موی زائد زیاد دارم میشه بدون هورمون درمانی رفع بکنم مشکلمو؟
دریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
من ریزش مو .موهای زاعد مو دربدن دارم.وزنم 65 است .گرسنگی های شبانه دارم حتی وقتی مفصل شام می خورم .کوچکی سینه دارم.چربی مووصورت دارم.پرخاشگری وبعضا تغییرصداهم بیدا می کنم سن من25.است در18سالگی ازماش دادم دکترغددولی عوامل های غدد دارم
دریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
من ریزش مو .موهای زاعد مو دربدن دارم.وزنم 65 است .گرسنگی های شبانه دارم حتی وقتی مفصل شام می خورم .کوچکی سینه دارم.چربی مووصورت دارم.پرخاشگری وبعضا تغییرصداهم بیدا می کنم سن من25.است در18سالگی ازماش دادم دکترغددولی عوامل های غدد دارم
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
0
0
سلام خسته نباشید ببخشید دختر خاله من ۱۵ سالشه و سینه سمت چپش خیلی کوچیکتر از راستشه واقعا اعتماد ب نفسشو...لطفا بگید چیکار کنه
مدیر پایگاه
باسلام
ایشان دروهله اول به متخصص غدد مراجعه کنند تا معاینه وبررسی شوند
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
0
0
با سلام من موهای زائد در صورت و بعضی از جاهای بدنم قرار دارد ایا ممکنش هست ک با مصرف دارو کامل از بین بروند؟
مدیر پایگاه باید   به متخصص پوست مراجعه کنید وآزمایشات هورمونی انجام بدهیدتا در صورت اختلال هورمونی به شما دارو داده شود در برخی موارد این مساله فقط بالیزر برطرف میشود
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
سلام من پریودیه نامنظم دارم چند ماهه،ازمایش دادم دکتر غدد گفتن هورمون مردانه دارید،الان دارو برام نوشتن ایا قابل درمان هست؟
مدیر پایگاه باید مدام تحت نظر متخصص آزمایشها تکرار شود و روند درمان بررسی شود همینطوری نمی توان نظر کلی داد
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
سلام من از موهای زائد صورت و بدن رنج میبرم افسردگی گرفتم ۲۰سالمه لطفا راهنمایی‌کنید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
0
میخواستم بپرسم که چرا هورمون های مردانه در خانوم ها بوجود میاد دلیل اصلیش چی هستش؟بخاطرتغذیه هست یا چیز دیگه ممنوندمیشم جوابمو بدید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
0
0
میخواستم بپرسم موهای زائد دوره سینه دارم مو هام خیلی ریزش داره صدام بم شده پیوستم خشن شده میشه جوابموبدین ممنون میشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
سلام من موهای کلفت سیاهی روب سینه دارم و ریزش مو هم دارم ممکنه هورمون مردانه ام زیاد باشه
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
سلام خسته نباشید . من ریزش موی خیلی خیلی شدید دارم و موهای زائد دارم . کاهش سایز سینه . پرخاشگر . اضافه وزن بی دلیل. اکنه پشت و صورت و بالا تنه و سر بازو دارم . پوستم چرب شده قاعدگی نامنظم دارم عرق هم زیاد میکنم اما رفتم سونوگرافی گفت کیست تخمدان نداری یعنی علتش چیه ؟؟
Zahra
|
United Kingdom
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
سلام من 15 سالمه موهای زائدم خیلی زیاد شده و پریودیمم خیلی نامنظمه ایا هورمون مردانه زیاد دارم؟
مدیر پایگاه بدون انجام آزمایش اختلالات هورمونی نمی توان نظری داد
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
سلام دختر من خیلی کوچولو و لاغره 13سالشهه ولی 34کیلو است 2 بار عادت ماهیانه شد وخیلی اذیت شد چیکار کنم راهی هست که عادت ماهیانه را به تاخیر انداخت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
0
0
سلام خسته نباشی من مو زائد زیاد دارم چند ماه پریودام نامنظم دکترم رفتم بهم دارودادن سیزده سال ازدواج کردم سه سقط داشتم تروید کم کارم دارم
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
سلام.من حدود 10سال فیبروم داشتم وبا دارو کوچک شدن ولی هستن موی زائد دارم اما پریودم نامنظم نیست در ازمایش خون میزان هورمون مردانه زیاد بود فقط چند کیلو اضافه وزن دارم دکتر بهم یه قرص داد که چند ماه استفاده کردم اما دچار خونریزی بین ماه میشدم باید چکار کنم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
سلام من دختری ۱۷ ساله هستم رفتم دکتر گفته هورمون های مردانه ات بالاست میگن اگه هورمون درمانی کنی دچار سرطان میشی آیا این درسته
عاطفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
0
سلام خسته نباشید من 22 سالمه مجرد هستم ببخشید من حدود 3 ماه پریود نشدم رفتم دکتر زنان سنوگرافی انجام دادم و آزمایش هورمونی نشون داد هورمون مردونم بالاست و و تخم دونم فعالیتشون کم شده میخواستم کمکم کنید ممنون میشم
مدیر پایگاه باید طبق جواب سونوگرافی تحت نظر متخصصی که مراجعه کردید دارو مصرف کنید همینطوری نمیشود دارویی تجویز کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
0
0
سلام من هجده سالم موهای زاید دربدن دارم بخصوص گردن وسینه وسینه ی سمت چپم هم کوچکتره و چندبار هم ب دکتر مراجع کردم وفایده نداشت باز هم بیشترشدن افسردگی گرفتم نمیدونم چکار کنم دارو هم استفاده میکنم خواهشا بگین چکار کنم
مدیر پایگاه
باسلام
شما می توانید با کمک لیزر بخش قابل توجهی ازمشکلات تان را توسط متخصص متبحر پوست و مو برطرف کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۳
0
0
آقا من کلا بعد عادت ماهیانه هرمون مردونم کشید بالا الان که ۱۵ سالمه ریش های زخیمم دارم در میارم پشمامم که خیلی زیاد شده
ولی بازم تمایلی به دختر بودن ندارم
مادرم بردم دکتر بهم هرمون زنونه داد ولی خیلی اثر بدی روم گذاشت بعد ۳ روز مصرف و دیگه ادامه ندادم
مدیر پایگاه
باسلام
شما حتما باید به یک ارولوژیست یا رفتارشناس جنسی مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
سلام خسته نباشید .من صورتم یک کم جوش زده قبل هم همینجوری بودم ولی به دلیل استرس کاریم یکم بیشتر شده اندازه ۲ تا عدس روی گونمه دکتر داخلی گفت هورمون مردونه ام زیاده من چکار باید انجام بدم پریودیم منظمه سنم ۳۱ و مجردم و وزنم ۵۴ کیلو هست خیلی فکرم ناراحته ممنون میشم پاسخ دهید
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری:با سلام هورمون مردانه موهای زاید روی چانهو بقیه قسمتهای بدن را زیاد می کند و جوش بیشتر مربوط به پوست چرب است البته نزدیک پریود و یا استرس بیشتر می شود به متخصص پوست مراجعه کنید
حدیث
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
0
0
۲۶ سالمه از بچگی موهای بدنم زیاد بوده اوایل پریودی نامنظم بود ولی الان مدتیه مرتب پریود میشم البته باید بگم من اواخر سال اول دبیرستان پریود شدم ماه قبل سقط داشتم با دارو باردار شدم الان ی جلسه لیزر رفتم ومیشه گفت درصد قابل توجهی از موهام ریخته ب نظر شما لازمه ازمایش هورمونی بدم یا هورمون مردانم ممکنه بالا باشه
مدیر پایگاه اگر قبلا دچار اختلال هورمونی بودید بهتر است هر 6 ماه یکبار یک چکاب اجام شود تا از روند هورمونها اگاه باشید تا برای بارداری مجدد به مشکل نخورید و در صورت نیاز تحت درمان باشید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
0
خیلی خوب بود مطالب ممنون
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
0
سلام من ۱۸ سالمه حدود دوسال هست که روی صورتم وبدنم موهای زائد رشد میکنن روی صورتمم جوش میزنم ولی پریودیم منظمه خواهش میکنم کمکم کنید
مدیر پایگاه باید آزمایشات هورمونی تحت نظر متخصص غدد انجام دهید در صورت صلاحدید به متخصص زنان هممراجعه کنید
کوثر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
0
سلام من ۱۸سالمه رشد موهای بدنم خیلی بالاست روی سینه هام وچانه موهای زائد هستش و نزدیک پریودی صورتم جوش میزنه دلیلش چیه؟
مدیر پایگاه دوست عزیز حتما باید آزمایش هورمونی انجام دهید تا در صورت نیاز چند دوره داروی هورمونی استفاده کنید
مونا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
0
سلام.من یه مدت پیش آزمایش هورمونی دادم و دکتر به من گفته هورمون هام بهم ریختن و گفت باید تخمدان ها معاینه بشن.من خیلی میترسم از معاینه تخمدان ها.میشه توضیح بدید معاینه چطور انجام میشه؟
مدیر پایگاه با سونوگرافی است و جای ترس و نگرانی ندارد
مونا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
0
0
سلام.من یه مدت پیش آزمایش هورمونی دادم و دکتر به من گفته هورمون هام بهم ریختن و گفت باید تخمدان ها معاینه بشن.من خیلی میترسم از معاینه تخمدان ها.میشه توضیح بدید معاینه چطور انجام میشه؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
0
0
سلام.زن عموی من دو سال و نیم پیش بچه دار شد اما بچه اش موقع به دنیا اومدن خیلی کوچک بود و بعدش خیلی سریع و غیر عادی شروع به دندون دراوردن کرد. حالا که دو سال میگذره متاسفانه این پسر رشدش متوقف شده هم از لحاظ قد و هم وزن نسبت به هم سن هاش، می خواستم بدونم چه کاری میشه براش انجام داد؟
مدیر پایگاه
باسلام
ایشان ابتدا باید توسط متخصص غدد کودکان معاینه و بررسی شود
Zahra
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
0
0
من ريزش موي هورموني داشتم به دليل PCO و ٦ ماه زير نظر پزشك هورمون درماني كردم با قرص و هر ٢ ماه ازمايش دادم و هورمونم تو حد مجاز بود و نتيجه گرفتم ولي الان با اينكه همچنان دارو هارو مصرف ميكنم ولي ريزش مو به طور شديدي تكرار شده و تو اخرين ازمايش باز هورمونم بالا رفته، دليلش چي ميتونه باشه؟ طبيعيه در طول درمان؟
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید به متخصص زنان تان مراجعه نمایید
مژگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
0
0
سلام،دکترجان،ممکن است تولیدهرمون مردانه زیادباعث ترنس شدن بشه،ممنون
تنها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
0
باسلام..ممنون میشم جواب بدید..هورمون مردانه 1.18هست..خیلی بالاست؟؟هیچ کدوم از علائمش ندارم..موی زائد ندارم..تیردئید کم کارنشون داد ولی چندبار تکرارکردم نشون نداد..سنوگرافی چیزی نشون نداد..لطفا راهنمایی کنید مشکلم حل میشه؟نگرانم؟؟توروخدا راهنمایم کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
0
سلام من ۱۶ سالمه و همه چای بدنم مو رشد میکنه و خیلی اذیت میشم میشم و بابت این موضوع افسردگی شدید گرفتم و اعتماد ب نفسمو از دست دادم میخواستم ازتون عاجزانه درخواست بکنم ک کمکم کنین وضعیت مالی خانوادم خیلی ضعیفه و نمیدونم چطور باید این مشکلو حل کنم
مدیر پایگاه
باسلام
اگردرتهران هستید می توانید به بیمارستان رازی مراجعه کنید
مرجان
|
United States
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
0
سلام ، من ٣٠ سالمه و از سن ٢٠ سالگي مشكل هورمون بالاي تستسترون داشتم كه با اسپيرونولاكتون و قرص هاي ضد بارداري تحت درمان بودم هميشه . الان مدت دوساله كه بعضي وقت ها با درد طرف چپ مثانه و درد عضلاني بين ران ها مواجه ميشم و وقتي دكتر رفتم سونو گرافي دادم و گفت هيچي نيست ولي من هرزگاهي اين درد رو دارم و قبل از پريو خيلي بيشتر ميشه مثل يك زخم . ممنون ميشم راهنماييم كنيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
0
0
باسلام من۲۰سالمه متاهلم چندوقته اقدام به بارداری کردیم امانتیجه نگرفتیم ایاممکنه بخاطرترشح هورمون مردانه باشه؟
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست شما و همسرتان هردو تحت نظرمتخصصین مربوطه ،چکاب لازم را انجام دهید و مشاوره بگیرید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
0
0
سلام من ۳۲ سالمه هرمونهای مردونه بال بوده شش ماه دارو خوردم الان ازمایش دادم نرماله ولی هنوز هم موقع پریودی خونریزی شدید دارم مشکل کجاست در ضمن باردار هم نمیشم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
0
0
سلام
دختر عموی من هجده سالشه و بدنش داره تغییرات خاصی رخ میده توش مثلا سینه هاش کوچیک شده داره از بین میره موهای زائد زیر چونه و وسط سینه در میاره و پریود هم نمیشه ایا ممکنه یه ادم به دلیل افزایش بیش از اندازه ی هورمون مردونه نیاز به عمل تغییر جنسیت داشته باشه
این موضوع خیلی منو میترسونه
مدیر پایگاه دوست عزیز:

اختلال هویت جنسی توسط فرد متخصص در زمینه سلامت روان (روانپزشک ها و یا روانشناس) تشخیص داده می شود. یک تاریخچه پزشکی کامل گرفته می شود و آزمایشات روانشناختی انجام می شوند تا دیگر علل احتمالی برای این اختلال همچون افسردگی ، اضطراب و یا جنون رد شوند. زمانی که ارزیابی ها وجود تمایل پایدار برای جنس مخالف بودن را تایید و تصدیق کرد ، اختلال هویت جنسی تشخیص داده می شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
0
0
سلام من ۱۸ساله هستم
کوچکی سینه دارم
اندام مردونه
و رویش مو روی سینه و صورت دارم
و پریودی نامنظم
لطفا میشه راه چاره رو بهم نشون بدین واقعا شرمندم خجالت میکشم
نمیدونم چطوری خودمو خلاص کنم
مدیر پایگاه
باسلام
ابتدا به یک متخصص زنان یا غدد مراجعه کنید تا چکاب و معاینه شوید
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
0
0
سلام من ۳۳سالمه از کوچکی پریود نشدم ریزش موی با الگوی مردانه دارم سینه ها حالت طبیعی داره واز ریزش موبه تاسی دارم میرسم خیلی ناراحتم چکار کنم
مدیر پایگاه
باسلام
حتما برای بررسی های تخصصی به متخصص زنان مراجعه کنید
Eeeggg
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹
0
0
سلام من دختر ۱۴ ساله هستم و میخوام که هورمون تستوسترون در بدنم رو خیلی زیاد کنم باید چیکار کنم؟ آیا با ورزش های سنگین و ورزش بدنسازی و دویدن میتونم که هورمون تستوسترون بدنم رو زیاد کنم اگه میشه چند روز طول میکشه که با این ورزش هایی که گفتم تستوسترون بدنم رو زیاد کنم ؟ اگه نمیشه لطفا بگید که باید چیکار کنم که هورمون تستوسترون بدنم زیاد بشه؟ خیلی ممنون میشم زود تر جواب بدید خواهش میکنم زود تر جواب بدید لطفا من میخوام که به طور طبیعی و خیلی زود تستوسترون بدنم زیاد بشه خواهش میکنم زود تر جواب بدید
شفاء یافته حججی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
0
0
سلام
من ۱۸سالمه دکتر رفتم و آزمایش انجام دادم میگه هورمون های مردونه ام بالا هست و قرص اسپیداکتون بهم داده و گفته ۶ماه تا۳سال باید مصرف کنم آیا این مشکل در آینده می تونه باعث ناباروری بشه ؟
مدیر پایگاه سلام
فعلا دارو را مصرف کنید انشالله که سطح هورمون مردانه تنظیم شود.بعد از مصرف دارو باید برای چکاب به متخصص زنان تان مراجعه نمایید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: