کد خبر: ۱۴۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 05
تربیت دستیار پزشک خانواده در روز پنج‌شنبه تصویب شد که برای دوره‌های آخر 220 نفر شرکت کردند و هم اکنون 130 نفر دستیار تخصصی در این حوزه داریم.

شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: طرح تربیت دستیار پزشک خانواده در روز پنج‌شنبه تصویب شد که برای دوره‌های آخر این طرح 227 نفر شرکت کردند و هم اکنون 130 نفر دستیار تخصصی در این حوزه داریم.

به گزارش شفا آنلاین، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست خبری که به مناسبت تشریح دستاوردهای سی و هشت ساله انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: هم اکنون 250 هزار دانشجوی علوم پزشکی در دانشگاه‌های سراسر کشور تحصیل می‌کنند، همچنین 20 هزار استاد در دانشگاه‌های علوم پزشکی تدریس می‌کنند که از این  تعداد 50 درصد در قسمت بالینی و 50 درصد در بخش علوم پایه مشغول هستند.

وی افزود: 30 درصد پژوهش‌های کشور در حوزه پزشکی انجام می‌شود و از 201 نفر برجسته در حوزه‌های علمی کشور 44 نفر در حوزه پزشکی درس می‌خوانند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: هم اکنون 72 رشته فلوشیپ، 24 رشته فوق‌تخصص، 27 رشته تخصص، 79 رشته PHD و در سطح  کارشناسی ارشد 91 رشته، در سطح کارشناسی 29 رشته و در سطح کاردانی 15 رشته وجود دارند؛ بر اساس مصوبه آمایش توسعه هماهنگ با این مصوبه و هدفمند پیش می‌رود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: کشور ما در برخی شاخص‌ها رتبه جهانی بالایی دارد مثلاً در آموزش دانشگاهی در سطح جهان رتبه چهارم را داریم. آنچه مهم است این آموزش‌ها باید مرتبط با توسعه کشور باشد و هم اکنون به دنبال این امر هستیم.

وی گفت:‌ برخی از اقدامات را در دست داریم از جمله اینکه آخرین مصوبات در حوزه آموزش پزشکی در هفته گذشته انجام شد که از آن جمله استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای دانشگاه‌ها بود.

لاریجانی گفت: تربیت دستیار پزشک خانواده در روز پنج‌شنبه تصویب شد که برای دوره‌های آخر 220 نفر شرکت کردند و هم اکنون 130 نفر دستیار تخصصی در این حوزه داریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تصمیم نسبتاً‌ مهم دیگری که اتخاذ شد این بود که اجازه تحصیلات عمیق‌تر داده شد مثلاً کسانی که تحصیلات بالینی دارند با دادن تعهد می‌توانند PHD را در رشته‌های مرتبط کسب کنند. همچنین کسانی که PHD دارند با دادن تعهد می‌توانند تحصیلات بالینی به دست آورند.

وی اضافه کرد: در مسیر سنجش امسال تصویب ظرفیت‌ها انجام شد در سال آینده در کل تخصص‌ها و فوق‌تخصص‌ها ظرفیت دانشگاه‌ها و در آزمون پذیرش کار مشترکی بین دانشگاه‌ها و مناطق آمایشی صورت می‌گیرد. حوزه سنجش تغییرات زیادی کرده است. در سال 96 ثبت‌نام دوره دستیاری پزشکی انجام دادیم که 13 هزار نفر تا کنون ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تعداد زیادی از رشته‌ها را بازنگری کردیم و تا پایان این دوره تمام رشته‌ها بازنگری می‌شوند بازنگری دوره آموزشی داروسازی عمومی ابلاغ شد و احتمالاً دوره پزشکی 6 و نیم ساله خواهد شد؛ 190  انجمن  علمی داریم که انتخابات آنها الکترونیک خواهد شد هم اکنون مسیر اعتباربخشی انجمن‌های علمی را دنبال می‌کنیم و سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات آن راه‌اندازی می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: