کد خبر: ۱۴۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 04
تخم مرغ با پوسته آلوده ناقل بیماری است و ممکن است آلودگی را به استان های دیگر منتقل کند؛ بنابراین با فروشندگان تخم مرغ محلی فله و با بسته بندی‌های غیرمجاز که در واحدها بسیار زیاد شده است برخورد می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار گفت: تخم مرغ با پوسته آلوده ناقل بیماری است و ممکن است آلودگی را به استان‌های دیگر منتقل کند.

به گزارش شفا آنلاین، فرزاد طلاکش-دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذاردرباره آخرین وضعیت شیوع آنفلوانزای پرندگان در کشور بیان داشت: 14 استان درگیر آنفولانزا هستند، از بین این 14 استان درگیری در خراسان رضوی، اصفهان، تهران، گیلان، قم، مرکزی و مازندران بیشتر است.
 
او در پاسخ به این سوال که چند واحد مرغ گوشتی درگیر آنفولانزا شده اند بیان داشت: واحدهای مرغ های گوشتی قبلا درگیر شده بودند؛ اما تعداد آنها کم بوده است،از ابتدای شروع بیماری دومورد در اراک، دو مورد درمازندران، دو مورد در آذربایجان در گیر انفولانزا شده اند و آخرین مورد نیز در گیلان مشاهده شده است.
 
طلاکش در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه مردم مرغ و تخم مرغ مصرف نکنند بیان داشت: متاسفانه در گیلان و مازندارن مرغ محلی در گیر بیماری آنفولانزا است؛ اما برخی تلف شدن مرغ ها را گزارش نمی‌کنند.
 
او افزود: تخم مرغ با پوسته آلوده ناقل بیماری است و ممکن است آلودگی را به استان های دیگر منتقل کند؛ بنابراین با فروشندگان تخم مرغ محلی فله و با بسته بندی‌های غیرمجاز که در واحدها بسیار زیاد شده است برخورد می‌شود.
 
دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ادامه داد: با تخم مرغ محلی در بسته بندی های غیر مجاز مخالف هستیم فقط هم بحث آنفولانزا نیست و بحث آلودگی های دیگر نیز مطرح است؛ بنابراین تنها تخم مرغ‌های فله‌ای که در بسته بندی های مجاز با کد پروانه از دامپزشکی حق عرضه دارد و عرضه باقی محصولات تخلف است و با عرضه کنندگان برخورد خواهد شد.
 
طلاکش گفت: در رابطه با مصرف مرغ و تخم مرغ تاکید می کنم که این محصولات اگر پخته و در حین طبخ، دست‌ها شسته و از دستکش استفاده شود هیچ نگرانی از این جهت برای مردم وجود ندارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: