کد خبر: ۱۴۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 02
آموزش اصلی ترین ماموریت دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که باید به این حوزه توجه ویژه ای شود و دانشگاه ها خود را برای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم آماده کرده و خلاقیت و نوآوری را توسعه دهند.
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت بهره برداری از استعدادهای درخشان دانشگاه ها در حوزه آموزش تاکیدکرد و گفت: تحول در آموزش آسان نیست ولی در صورت نهادینه شدن نگاه تحولی در آموزش علوم پزشکی شاهد توسعه پژوهش و ایجاد نگاه نوآورانه در دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواهیم بود.

به گزارش شفا آنلاین،باقر لاریجانی در هجدهمین جشنواره ابن سینا که روز گذشته(چهارشنبه) در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: آموزش اصلی ترین ماموریت دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که باید به این حوزه توجه ویژه ای شود و دانشگاه ها خود را برای حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم آماده کرده و خلاقیت و نوآوری را توسعه دهند.
وی ادامه داد: طی یک تا دو سال گذشته با نگاهی کلان به حوزه آموزش و در راستای ارتقای پاسخگویی به نیازهای نظام سلامت، برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تدوین شده و تحول به گفتمان غالب حوزه آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور تبدیل شده است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهارکرد: با تصویب سند آمایش سرزمینی از این مصوبه به عنوان بستری برای اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی بهره برداری شد و با پیاده سازی مدل ماموریت گرایی در آموزش علوم پزشکی در حال حاضر حتی دانشگاه ها و دانشکده های کوچک نیز رسالت مشخصی برای پیگیری دارند.
وی خاطرنشان کرد: در تمامی دانشگاه های معتبر دنیا توسعه آموزش همزمان با پژوهش و فناوری انجام می شود و علیرغم پیشرفت های علمی و پژوهشی به روز ترین کوریکولوم های آموزشی را دنبال می کنند.
وی افزود: آیین نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی مسیر مشخص تری را برای توجه به آموزش در دانشگاه ها تعریف کرده و باعث شده انگیزه بیشتری برای توجه به آموزش ایجاد شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: در برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به دنبال ایجاد چشم انداز روشن برای نقش آفرینی دانشگاه ها در دستیابی به مرجعیت علمی هستیم.
لاریجانی با بیان محورهای این برنامه گفت: با اجرای برنامه های تحول و نوآوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور به سمت توسعه بین المللی آموزش حرکت کرده اند، به طوری که به عنوان مثال دانشگاه زابل چندین دانشجوی خارجی و دانشگاه کرمانشاه دهها دانشجوی خارجی جذب کرده اند.
وی اظهار داشت: برنامه اعتباربخشی در تمامی موسسات و بیمارستان های آموزشی کشور در حال اجرا است و روز گذشته نشستی با معاونین آموزشی دانشگاه ها و روسای بیمارستان های آموزشی برگزار و مقرر شد بیمارستان های آموزشی تا پایان سال با همکاری مناطق آمایشی اعتباربخشی شوند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی مرکز ملی تحقیقات آموزش علوم پزشکی گفت: این مرکز در واقع به عنوان حافظه سازمانی حوزه آموزش تاسیس شده و در آن از پروژه های تدوین شده در زمینه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی حمایت می شود.
وی به نقش دانشگاه های بزرگ کشور در توسعه آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: دانشگاه هایی مانند دانشگاه علوم پزشکی تهران می توانند منشا تحولات زیادی در حوزه آموزش علوم پزشکی کشور باشند.
لاریجانی به اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی تهران طی سال های گذشته اشاره کرد و گفت: افرادی که وارد این دانشگاه می شوند شاگردان اول و برگزیدگان المپیادهای علمی کشور هستند و باید از این ظرفیتی که در اختیار دانشگاه است نهایت استفاده برای ارتقای آموزش علوم پزشکی صورت گیرد.
هجدهمین جشنواره ابن سینا روز گذشته (چهارشنبه) در تالار این سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: