کد خبر: ۱۳۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - 2017January 24
12 مورد از توصیه‌‌های پزشکی اشتباهی که به زنان می‌شود!
شفا آنلاین>سلامت جنسی>اگر چه ما معمولا به پزشک خود اعتماد می‌کنیم، اما همواره ممکن است اشتباهاتی رخ دهد بنابراین در اینجا به توصیه‌های نادرستی که هرگز نباید از آن‌ها پیروی نمود، اشاره می‌کنیم.

به گزارش شفا آنلاین،با وجود داروهای فوق‌العاده برای افسردگی، کتی با افسردگی دست به گریبان بود. اما پزشک او دارویی برایش تجویز نمی‌کرد، زیرا منجر به اضافه وزن می‌شد. آیا چنین داروهایی مناسب است؟ قطعاً نه چندان. متاسفانه، اگر چه ما معمولاً به پزشک خود اعتماد می‌کنیم، اما آن‌ها همیشه کار درست را انجام نمی‌دهند، یا تشخیص‌های اشتباه می‌دهند، آزمایش‌های غیرضروری می‌نویسند، درباره خطر بیماری‌های معمول هشدار نمی‌دهند یا توصیه‌های نادرست و تاریخ گذشته ارائه می‌دهند. در اینجا به توصیه‌های نادرستی که هرگز نباید از آن‌ها پیروی نمود، اشاره می‌کنیم.

۱.بیماری‌ قلبی، بیماری مردانه است.
شنیدن این برای زنان چندان غیرمتداول نیست: اگر در سینه خود احساس درد می‌کنید، اما گرفتگی و انسداد ندارید پس حال شما خوب است. با این وجود، اگر نتایج تست استرس شما مثبت بود، احتمالاً بدین معناست که مبتلا به اختلال عملکرد عروق، مشکلی در رگ‌های کوچک قلب، هستید. اکنون ما می‌دانیم که خطر بالای حملات قلبی، بیماران مبتلا به اختلال عملکرد عروق را تهدید می‌کند. اگر درد سینه ما ادامه یافت و علائم مشکلات قلبی از جمله درد فک، درد گردن، خستگی مفرط یا نفس‌های کوتاه نمایان شد، از پزشک خود درباره آزمایش‌های مختص گرفتگی عروق و رگ‌های کوچک قلب جویا شوید، به ویژه اگر در سنین یائسگی هستید که نرخ بیماری‌های قلبی در بین مردان و زنان یکسان می‌شود.

۲.پس از سن باروری، نیازی به مراجعه به متخصص زنان نیست.
متخصص زنان و زایمان باید از شما تست‌های باروری ‌بگیرد، تست سرطان رحم و دهانه رحم، وزن و فشار خون شما را اندازه بگیرد، تست‌های مخصوص سینه یا ماموگرافی سینه انجام دهد. حتی با بالا رفتن سن نیز باید علائم و نشانه‌های بیماری‌های رحمی و سرطان بافت‌های عصبی جدی گرفته شوند.

۳.چقدر رابطه جنسی دردناک؟
بین ۲۰ تا ۵۰٪ از زنان یائسه، به دلیل خشکی واژن رابطه جنسی دردناک را تجربه می‌کنند، و طبق تجربه من، برای پزشکان اجتناب از توضیح دادن درباره آن بسیار آسان است، حتی در مواردی که طی معاینه متوجه خشکی واژن می‌شوند. آن‌ها یک لیست بلند بالا از دلایل از موارد اجتناب از مطرح نمودن آن دارند، از آن جمله می‌توان به شرمساری یا عدم زمان کافی اشاره نمود. حال آنکه سازمان غذا و درمان امریکا درمان‌های اثبات‌شده‌‌ایی همچون حلقه، قرص‌های واژینال، کپسول و کرم‌های موضعی یا ژل برای رفع خشکی واژن در سنین یائسگی، ارائه نموده است. زنان نباید به دلیل خشکی واژن روابط جنسی دردناک را تحمل کنند؛ باید درباره آن صحبت کنند، به ویژه اگر پزشک آن را مطرح ننمود.

۴.عدم تمایلات جنسی امری ذهنی است.
اغلب به زنان گفته می‌شود که عدم تمایلات جنسی امری ذهنی یا ناشی از استرس‌های روزانه است. آن‌ها می‌شنوند که: الکل بنوشید، آرامش داشته باشید و همه چیز حل می‌شود! اما برای برخی از زنان عدم تمایلات جنسی ناشی از مشکلات پزشکی طبیعی، همچون اختلال تمایلات جنسی می‌باشد که از هر ۱۰ زن امریکایی ۱ نفر به این عارضه مبتلا می‌شود. مطرح نمودن مسائل جنسی با پزشک چندان آسان نیست، به ویژه اگر از شما سوال نشود، اما همین امر منجر به عدم تشخیص و عدم درمان حجم وسیعی از مشکلات در این زمینه می‌گردد.

۵.هورمون‌درمانی مضر است.
یائسگی نه تنها بر شادی زنان، بلکه بر کیفیت زندگی خانوادگی، شغل و روابط آن‌ها نیز موثر است. در دوران گذار، علائمی همچون کاهش استروژن، از جمله گرگرفتگی، تعریق شبانه، عدم ثبات روحی، تشدید اضطراب یا افسردگی، اختلالات خواب، کاهش تمایلات جنسی و خشکی واژن، همچنین مقاومت در برابر انسولین و کلسترول بالا نمایان می‌شود. طبق مطالعات ارزشمندی که در این زمینه صورت گرفته، هورمون‌درمانی در دوران یائسگی موثرترین روش برای کاهش علائم یائسگی است و می‌تواند کاملاً ایمن بوده و از سوی بسیاری از زنان قابل تحمل است. در طی دهه‌های اخیر متوجه شدیم که افراد می‌توانند در کمال امنیت استروژن مصرف می‌کنند. متخصصانی که آگاهی کافی در این زمینه ندارند، نباید زنان را از هورمون‌درمانی منصرف کنند. چنانچه پزشکتان به شما گفت که هورمون‌درمانی روشی ایمن نیست، از پزشکی که دارای فوق‌تخصص در زمینه یائسگی است، کمک بگیرید. از حقایق آگاه باشید و آن‌ها را نادیده نگیرید!

۶.اگر نفخ می‌کنید، مصرف حبوبات و بروکلی را متوقف کنید.
نفخ همیشه ناشی از مشکلات مرتبط با روده و معده نیست، گاه هشدار مهمی از علائم سرطان تخمدان، دردهای لگنی یا دردهای شکمی و علائم بیماری‌های مجاری ادراری می‌باشد. نفخ مشکل اصلی خواهرم پیش از آنکه بیماری‌اش تشخیص داده شود، بود. اگر می‌توانست آروغ بزند یا گازهای معده‌اش را خالی کند، بسیار خوشحال می‌شد. از این احساسات چنان شاد می‌شد که معیارهای اجتماعی را نادیده می‌گرفت. طبق اعلان انجمن سرطان‌شناسی امریکا، امسال سرطان تخمدان ۲۲۲۸۰ زن تشخیص داده و تخمین زده شد که حدوداً ۱۴۲۴۰ مادر، خواهر، عمه، دختر، همسایه، همکار و دوست از این بیماری می‌میرند. نرخ بالای مرگ و میر، حداقل در بخش‌هایی، مبهم، بدون علائم خاص، و فقط شامل آروغ زدن و نفخ بود. چنانچه این علائم شما را به ستوه آورده‌اند، مصرانه و مقاوم در جهت سلامت خود بکوشید.

۷.شبیه عفونت مجاری ادراری به نظر می‌رسد، پس آنتی‌بیوتیک مصرف کنید
من اغلب مشاهده می‌کنم که با فرض عفونت مجاری ادرار، به اشتباه برای زنان آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود. حال آنکه مشکل عاملی غیر از عفونت، به عنوان مثال سندرم درد مثانه، می‌باشد که نیازی به مصرف آنتی‌بیوتیک ندارد. داده‌های اخیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها حاکی از آن است که تجویز یک سوم از آنتی‌بیوتیک‌های غیرضروری است و پزشکان انتظار بیماران را در صدر دلایل تجویز اعلام می‌کنند. متاسفانه، این عادت نادرست عامل محرک منتقدان در این زمینه است. چنانچه خودتان یا پزشکتان به عفونت مجاری ادرار مشکوک هستید، انجام آزمایشات تشخیصی برای اطمینان از اهمیت ویژه‌ایی برای حفظ سلامت و درمان مناسب برخوردار است.

۸.تنها روش کاهش وزن، کم‌تر خوردن و بیشتر ورزش‌کردن است.
پزشکان و متخصصان تغذیه پیش از بررسی و آزمایش سطح هورمون‌های اساسی به زنان گوشزد می‌کنند که بیشتر ورزش کنند و کم‌تر غذا بخورند. بسیاری از زنان از کم‌کاری غده تیروئید تشخیص‌داده نشده رنج می‌برند، که منجر به کندی متابولیسم و اضافه وزن می‌گردد. چنانچه پزشک آزمایشات جامع غده تیروئید را برای بیماری که درصدد کاهش وزن است، تجویز و انجام نداد، من توصیه می‌کنم پزشک دیگری برای خود بیابید. و مطمئن شوید که میزان هورمون‌ها در محدوده بهینه است و نه در مرز ارجاع که اغلب پزشکان از آن استفاده می‌کنند.

۹.اگر از برنامه غذایی مناسب پیروی کرده و ورزش کنید، نیازی به کلونوسکوپی ندارید.
تصور غلط و افسانه‌ها مانع از بررسی تست‌های مربوط به سرطان روده بزرگ و مقعد می‌شود، این بیماری قابل پیشگیری دومین سرطان کشنده در امریکا قلمداد می‌شود. طبق اعلان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، تشخیص متخصصان حاکی از آن است که بالغ بر ۶۴۵۰۰ زن در امریکا به این سرطان مبتلا هستند، و ۲۴۶۵۰ نفر از آن‌ها همین امسال بر اثر ابتلا به این سرطان خواهند مرد. من به تمام بیمارانم توصیه می‌کنم که از سن ۵۰ سالگی آزمایشات مرتبط با سرطان روده و مقعد را انجام دهند، اما در امریکا فقط ۳۸٪ از بیماران واقعاً از این توصیه پیروی می‌کنند. اگر انجام کلونوسکوپی عذاب آور و ناخوشایند است، ابزارهای جدید غیرتهاجمی بر اساس تست دی‌ان‌ای وجود دارد که می‌توان تجویز نمود که فقط به نمونه مدفوع نیاز دارد. اگر جواب آزمایشات مثبت و سلول‌های سرطانی در مرحله پیش سرطانی یا رشد بودند، انجام کلنوسکوپی ضروری می‌شود. در چنین شرایطی بهانه‌ایی برای به تعویق انداختن کلنوسکوپی ندارید.

۱۰.در هنگام سرماخوردگی، پیش از خواب داروی ضد سرفه مصرف کنید.
حتی انجمن ریه امریکا خاطر نشان می‌سازد که شواهد قطعی دال بر اینکه داروهای ضدسرفه و داروهای خلط‌ آور برای سرفه موثرند، وجود ندارد. سرفه شما قطعاً دلیلی دارد: ماده مخاطی را از ریه بیرون آورده و عفونت را خارج می‌سازد. سرکوب آن توسط داروها در واقع برای سلامت شما زیانبخش است. یک حرکت سالم‌تر، استفاده از مزایای عسل است که هزاران سال به عنوان دارویی مفید از آن بهره برده شده است. طبق مطالعات النیوز، عسل گندم سیاه، به طور خاص یکی از قوی‌ترین عسل‌های حاوی آنتی‌اکسیدان‌ است که در امریکا یافت می‌شود. فقط کافیست روزانه یک قاشق از آن را میل کنید، اما من شربت طبیعی ماتیس را نیز پیشنهاد می‌کنم.

۱۱.عدم پرس و جو درباره میز کارتان.
نشستن برای مدت طولانی حقیقتاً برای سلامت بدن مضر است و اما واقعیت تاسف‌بار زندگی حرفه‌ایی بسیاری از ما را تشکیل می‌دهد. احتمالاً پزشکتان سوالی درباره ساعاتی که پشت میز می‌نشینید از شما نمی‌پرسد، اما خودتان می‌توانید به نبرد با آن رفته و از نشستن‌های بی‌پایان با استراحت‌های کوتاه، دور زدن در اطراف و نوشیدن آب، تمرینات کششی یا حرکات یوگا، خوردن میان وعده و غذا و دور شدن از میز کار به هر نحوی، دست بردارید.

۱۲.برای سرماخوردگی زحمت دکتر رفتن به خود ندهید.
تا به سن بلوغ ‌برسیم، اکثر ما بیش از هزاران بار به سرماخوردگی مبتلا می‌شویم. و استراحت، خوردن سوپ جوجه عمده‌ترین درمان محسوب می‌شود. اما گاهی جنگیدن در برابر آن بهترین دیدگاه نیست. به عنوان مثال هنگامی که علائم سرماخوردگی با تب، سرفه‌های مکرر و کمردرد همراه شد، می‌تواند به ذات‌الریه، یک شرایط پزشکی مستلزم رسیدگی اضطراری، بدل شود. و هنگامی که علائم سرماخوردگی با سردرد شدید یا گردن درد همراه شود، می‌تواند به مننژیت، عفونتی در رشته‌های عصبی مغز و نخاع، که زندگی فرد را تهدید می‌کند، تبدیل شود. توصیه من: اگر علائم سرماخوردگی شما بیش از حد معمول بود یا اگر پس از یک یا دو روز رفع نشد، مراجعه به پزشک بهترین دیدگاه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: