کد خبر: ۱۳۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۴ دی ۱۳۹۵ - 2017January 13
نوعی سندرم اختصاصی حاملگی که می تواند تقریبا تمام اعضای بدن را تحت تاثیر دهد
اختلالات هیپرتانسیو ( افزایش فشار خون ) :

شفا آنلاین:فشارخون زمانی اتلاق میشود که فشار سیستول بالای 140ودیاستول بالای 90 باشد . تشخیص افزایش فشار خون حاملگی در زنانی مطرح می شود که فشار خون آنان اولین بار بعد از اواسط حاملگی به 90/140 میلی متر جیوه یا بالاتر رسیده باشد . اما در آنان پروتئینوری ( پروتئین در ادرار ) شناسایی نشده است .

سندرم پره اکلاپسی ( مسمومیت بارداری ) :
به گزارش شفا آنلاین:نوعی سندرم اختصاصی حاملگی که می تواند تقریبا تمام اعضای بدن را تحت تاثیر دهد . هم چنین اگر چه پره اکلامپسی (مسمومیت بارداری) بسیار فراتر هیپرتانسیون ساده حاملگی همراه با پروتینوری است پیدایش پروتینوری هنوز هم یکی از معیارهای تشخیصی مهم برای این اختلال محسوب می شود .دفع غیر طبیعی پروتئین به صورت دفع بیش از 300 میلی گرم پروتئین در ادرار 24 ساعته و یا وجود پایدار پروتئین به میزان 30 میلی گرم در دسی لیتر در نمونه های تصادفی ادرار ( نتیجه 1+ ) تعریف می شود .بعضی از علائم جزو علائم وخیم بیماری در نظر گرفته می شوند . سردرد یا اختلالات بینایی ممکن است جزءعلائم پیش درآمد اکلامپسی (تشنج) باشند . درد اپی گاستر یا ربع فوقانی راست شکم به طور شایع در همراهی با از بین رفتن سلول کبدی و ادم ( ورم ) رخ می دهد .که این درد مشخص معمولا با افزایش آنزیم های کبدی همراه است .

کاهش پلاکت های خون نیز جزو ویژگی های پره اکلامپسی (مسمومیت بارداری) در حال تشدید است .
اکلامپسی : منظور از اکلامپسی شروع تشنج در زنان مبتلا به پره اکلامپسی (مسمومیت بارداری) است که در آنان نمی توان تشنج را به علل دیگر نسبت داد .
عوامل خطر پره اکلامپسی (مسمومیت بارداری) شامل چاقی ، زنانی که زایمان اول را تجربه میکند ، حاملگی چند قلویی ، سن بالای مادر و ... می باشند .
زنانی که در حاملگی اول خود دچار پره اکلامپسی (مسمومیت بارداری) شده اند در مقایسه با زنانی که در حاملگی اول خود فشار خون نرمال داشته اند در معرض خطر بالاتر ابتلا به پره اکلامپسی (مسمومیت بارداری) در حاملگی دوم قرار دارند .

تدابیر درمانی :
اگر پره اکلامپسی (مسمومیت بارداری) مورد شک باشد ویزیت های مراقبت با دفعات بیشتری انجام می شوند .
اهداف درمانی در تمام حاملگی های همراه با پره اکلامپسی (مسمومیت بارداری) به شرح زیر هستند :
1 ـ خاتمه دادن به حاملگی با حداقل ترومای مادر و جنین
2 ـ به دنیا آمدن نوزادی که بعدا قادر به رشد و ادامه حیات باشد
3 ـ برگرداندن سلامت کامل به مادر
در صورتی که هیپرتانسیون آشکار، پروتینوری ، سردرد ، اختلالات بینایی یا ناراحتی اپی گاستر بروز نکند نظارت سرپایی ادامه پیدا می کند ، زنانی که دچار هیپرتانسیون آشکار با شروع جدید شده اند ( فشار دیاستولی 90 میلی متر جیوه یا بیشتر یا فشار سیتولی 140 میلی متر جیوه یا بیشتر ) بستری می شوند . در زنان مبتلا به بیماری شدید و پایدار عموما اقدام به زایمان می شود .

پزشک آنلاین

دکتر زهرا صابری [ متخصص زنان و زایمان ]

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
فوزیه
|
Afghanistan
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
0
0
اکلمپسیا از پره اکلمپسیا چه تفاوت دارد در این باره برم معلومات دیهید تشکر
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
0
صفحه تان عالی است میخواهم بیشتر از معلومات که شما به نشر میرسانید مستفید شوم .تشکر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: