کد خبر: ۱۳۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۵ - 2017January 10
دردهای قاعدگی برای بعضی از خانم ها تا اندازه ای دردناک است که نه خواب راحت دارند و نه می توانند به فعالیت های روزمره خود بپردازند .

شفا آنلاین:درد قاعدگی عبارت است از بروز درد شدیدی هنگام عادت ماهیانه که مانند دل پیچه است و اغلب در سطح زیر و وسط شکم ایجاد می شود .


به گزارش شفا آنلاین:البته ناحیه شیوع درد در هر خانمی متفاوت است، گاهی این دردها تا زیر کمر وحتی کلیه های فرد را فرامی گیرد و ممکن است از یک تا دو روز قبل از قاعدگی شروع شود وتا ۴ روز طول بکشد.

دردهای قاعدگی برای بعضی از خانم ها تا اندازه ای دردناک است که نه خواب راحت دارند و نه می توانند به فعالیت های روزمره خود بپردازند . اکثر افراد دراین شرایط مصرف انواع قرص های مسکن را انتخاب می کنند؛

زنانی که دچار دردهای قاعدگی بسیار شدید هستند ، توصیه می شود گیاه زنجبیل بخورند. زیرا زنجبیل در بهبود درد دیسمنوره (قاعدگی دردناک) مانند اسید فولیک و ایبوپروفن عمل می کند.

میزان اثر بخشی زنجبیل در مقایسه با داروهای شناخته شده در درمان دیسمنوره، مانند مفنامیک اسید و ایبوپروفن است.

متخصصین می گویند لازم است از موادی غذایی گرم و مفید که به راحتی در دسترس است؛ مانند حلوا، زنجیل دم کرده ، چای زنجیل و چای بابونه استفاده شود.  پزشکان می گویند تحقیقات ، تاثیر مثبت این مواد را در کاهش دردهای قاعدگی ثابت کرده است .

همچنین پزشکان توصیه می کنند که در دوران عادت ماهیانه از مصرف برخی خوارکی ها که طبعی سرد دارند، مانند انواع ترشی و سبزیجات ، سالاد، سرکه ، سرکه ، خیار ، گوجه فرنگی و… پرهیز شود یا میزان مصرف آنها را به کمترین حد ممکن رساند.پزشکان بدون مرز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: