کد خبر: ۱۳۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۵ - 2016December 25
ما با توسعه این خدمت می‌توانیم افراد زیادی را نجات داده و میزان صدمات را کاهش دهیم.
شفا آنلاین>سلامت>رییس اورژانس کشور یکی از فرآیندهای مهم اورژانس را توسعه ناوگان هوایی دانست و گفت: ما با توسعه این خدمت می‌توانیم افراد زیادی را نجات داده و میزان صدمات را کاهش دهیم.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر پیرحسین کولیوند در مراسم افتتاح چهار پایگاه اورژانس هوایی با بیان اینکه مواجهه با زلزله و ایمنی در برابر آن اهمیت زیادی دارد، گفت: بر این اساس دستگاه‌های مرتبط باید برای این موضوع برنامه‌ریزی کنند. البته اولویت ما هم شناخت خطر، حوادث و بلایاست و باید برنامه‌ریزی کنیم تا در هنگام وقوع بحران خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه شود.

وی افزود: این مراسم با محوریت تاکید بر اهمیت بخشیدن به مدیریت حوادث غیرمترقبه برگزار شده که در آن از سامانه پایش مخاطرات کشور و چارچوب پاسخ ملی سلامت برگزار می‌شود. همچنین در استان‌های البرز، یزد، چابهار و زنجان نیز پایگاه‌های اورژانس هوایی افتتاح می‌شوند.

رییس اورژانس کشور یکی از فرآیندهای مهم اورژانس را توسعه ناوگان هوایی دانست و گفت: ما با توسعه این خدمت می‌توانیم افراد زیادی را نجات داده و میزان صدمات را کاهش دهیم. باید توجه کرد مراکزی که امروز افتتاح شدند از مراکز خدمات آمبولانس هوایی برخوردار می‌شوند و می‌توانند در مناطق صعب‌العبور پرواز کنند.

کولیوند درباره سامانه پایش مخاطرات کشور و چارچوب پاسخ ملی سلامت نیز گفت: برای اولین باراست که در سیستم درمان کشور، چنین سامانه‌ای ایجاد و قرار شده از طریق این سامانه با مرکز مدیریت بحران کشور همکاری داشته باشیم که این موضوع باعث می‌شود در حوادث پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده و مقابله کنیم.

در این مراسم مهندس اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه کشور ما کشوری حادثه‌خیز است، گفت: براین اساس همواره باید آمادگی لازم را حفظ کرده و ارتقا دهیم.

وی افزود: البته با توجه به حادثه‌خیز بودن کشور، این میزان آمادگی‌ها کفایت نمی‌کند بلکه باید تجهیزات را ارتقا داده و مهم‌تر از آن مشارکت مردم را جلب کنیم. براین اساس امیدواریم بتوانیم سطح آمادگی مردم را نسبت به مخاطرات طبیعی افزایش دهیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور یکی از موضوعات مهم در زمینه حوادث طبیعی را بحث هشدار عنوان و اظهار کرد: بنابراین ما باید داده‌هایی را که در کشور رخ می‌دهد در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم هشدارهای لازم را به مردم بدهیم. براین اساس تلاش می‌کنیم که مرکز فرماندهی مدیریت بحران را ایجاد کنیم تا همه دستگاه‌های مرتبط، به این مرکز فرماندهی متصل شوند و همه اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد را تجزیه و تحلیل کرده و هشدارهای لازم را ارائه دهند.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار