کد خبر: ۱۳۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۵ - 2016December 25
سوگند پزشکان، تعهد در حوزه سلامت و درمان مردم و تلاش برای نجات جان بیماران انگیزه اصلی این قشر در خدمت رسانی است.
شفا آنلاین>سلامت>معاون راهبردی، برنامه ‌ریزی و امور حقوقی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جامعه پزشکی با وجود کم‌ مهری‌ ها و پرداخت نشدن 11 ماه کارانه، بدون خلل در حوزه سلامت فعالیت می کند.

به گزارش شفا آنلاین،طاهر موهبتی روز شنبه در آئین معرفی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گرگان افزود: سوگند پزشکان، تعهد در حوزه سلامت و درمان مردم و تلاش برای نجات جان بیماران انگیزه اصلی این قشر در خدمت رسانی است.

وی تاکیدکرد: با این وجود نباید با خطای برخی در این حوزه ، با کل جامعه پزشکی برخورد نامناسب شود.
موهبتی با بیان اینکه در افق 1404 باید جامعه ایرانی برخوردار از سلامت داشته باشیم، به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و افزود: مشکلات حوزه سلامت زمانی رفع می ‌شود که هر سه قوه در کنار عزم ملی در این عرصه ورود کنند و در این بخش نقش موثری داشته باشند.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه برخی رسانه ها در این خصوص کم لطفی کرده و می گویند که تمام پول کشور به حوزه سلامت اختصاص یافته است، تصریح کرد: اعتباری که در حوزه سلامت بر روی کاغذ تصویب شد، یک درصد ارزش افزوده و یارانه ‌ها بوده که از ابتدای سال جاری تاکنون تنها 15 درصد آن تخصیص یافته است.
وی یادآور شد: میزان تخصیصی با حجم کار این حوزه همخوانی ندارد و از سوی دیگر تعهد بیمه ‌ها نیز اجرا نشده است و تنها دانشگاه علوم پزشکی گلستان 3800 میلیارد ریال در این حوزه مطالبه دارد.
موهبتی با بیان اینکه تنها با اتکا به درآمد نفت، سلامت مردم تامین نخواهد شد، گفت: منابع مالی پایدار حوزه سلامت تامین این بودجه از محل مالیات بر ارزش افزوده بوده که تاکنون اجرائی نشده است.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه ای به طرح های حوزه سلامت و طرح تحول داشته باشد.
در این مراسم با حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 'عبدالرضا فاضل' به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان گلستان منصوب و از خدمات 'تقی ریاحی' در دوران چهار سال ریاست این سمت قدردانی شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: