کد خبر: ۱۳۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - 2016December 07
به گفته یک کارشناس ارشد علوم بهداشتی در تغذیه، سبک ناصحیح تغذیه، علاوه بر تاثیر نامطلوب بر رشد قدی بر شرایط روحی و روابط اجتماعی دختران نیز اثرات منفی می گذارد.
شفاآنلاین>سلامت جنسی>به گفته یک کارشناس ارشد علوم بهداشتی در تغذیه، پیروی از برنامه غذایی نامتعادل و نادرست در دوران کودکی بخصوص در دختران سنین ۳ تا ۶ احتمال ازدیاد وزن و چربی بدن، تکثیر هورمون‌های جنسی و بروز بلوغ زودهنگام را افزایش می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین،سیده زهرا حسینی با اشاره به اینکه سن شروع بلوغ تحت تاثیر ویژگی های ژنتیک، آب و هوا، عوامل محیطی، استرس و بخصوص نوع تغذیه تغییر پیدا می کند، افزود: امروزه با افزایش مصرف فراورده های گوشتی فراوری شده پرچرب همچون سوسیس، کالباس، همبرگر، انواع ناگت ها و نوشابه ها و همینطور کاهش مصرف منابع حاوی فیبر مانند انواع میوه ها و سبزی ها و نداشتن فعالیت بدنی به خصوص در دختران، شاهد افزایش وزن کودکان در سنین پایین و به دنبال آن بلوغ زودرس آنها هستیم.

به گفته وی این سبک ناصحیح تغذیه، علاوه بر تاثیر نامطلوب بر رشد قدی بر شرایط روحی و روابط اجتماعی دختران نیز اثرات منفی می گذارد.

حسینی با اشاره به این‌که وجود برخی مواد شیمیایی در ظروف یکبار مصرف و ترکیبات هورمونی در برخی مواد غذایی نیز می تواند در وقوع بلوغ زودرس نقش داشته باشد، گفت: راهکار جلوگیری از بلوغ زودهنگام، داشتن برنامه غذایی متعادل و متنوع است که در آن از گروه های غذایی مختلف خصوصا لبنیات و گوشت ها در حد اعتدال و از منابع گیاهی مانند انواع میوه ها، سبزیجات، مغزها، حبوبات و غلات استفاده شود. همچنین باید کوشید از منابع ارگانیک و تنقلات وخوراکی هایی که فاقد افزودنی و مواد نگهدارنده هستند در رژیم غذایی استفاده شود و در کنار تغذیه صحیح، بازی و فعالیت بدنی متناسب با شرایط جسمی کودک را نیز در نظر گرفت تا از انباشت بافت چربی جلوگیری شود و سعی شود و کودک همواره از وزنی مناسب با شرایط سنی خود برخوردار باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: